مطالعات نشان می دهد؛ خطر ابتلا به کووید ۱۹ در بیماران مبتلا به روماتیسم کمتر است

0 26

مطالعه محققان نشان می دهد احتمال ابتلا به بیماری کووید۱۹ در افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی کمتر است و در صورت ابتلا، از نوع خفیف خواهد بود.

عصر کاسپین/ همچنین محققان دریافتند مرگ و میر در بین بیماران روماتیسمی در صورت ابتلاء به کووید ۱۹ بسیار کم است.

بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری روماتیسمی با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تحت درمان قرار می‌گیرند که آنها را مستعد ابتلاء به عفونت می‌کند. اما با شروع پاندمی کروناویروس معلوم نبود که وضعیت این گروه از افراد در ابتلاء به کووید ۱۹ چگونه بود.

برخی مطلعات نشان می‌دهند که داروهای مربوط به بیماران آرتروزی می‌تواند تأثیر حفاظتی داشته باشد. به همین خاطر محققان به بررسی این موضوع پرداختند.

«آکیل سود»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس، در این باره می‌گوید: «ما در مطالعه خود به بررسی این موضوع پرداختیم که چقدر بیماران روماتیسمی در صورت ابتلاء به کووید ۱۹ آسیب پذیر هستند.»

محققان اطلاعات دموگرافیک و استفاده بیماران از درمان‌های هدفمند با مهارکننده‌های Janus kinase را استخراج کردند. سپس پیامدهای ناشی از کووید ۱۹ را اندازه گیری کردند: بستری شدن در بیمارستان، بستری شدن در ICU و مرگ. بیماران بر اساس علائم بالینی خود به دو گروه شدید یا دارای خطر نارسایی تنفسی یا عوارض تهدید کننده زندگی یا غیرشدید تقسیم شدند.

در بررسی نهایی ۶۰۹۵ بیمار مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی، ۲۸ درصد مبتلا به آرتریت روماتوئید (RA) و ۷ درصد مبتلا به آرتریت پسوریازیس (PsA) شناسایی شدند. درکل ۶۸ درصد بیماران کرونایی از داروهای بیولوژیک ،۳۱ درصد از داروهای ضد TNF و ۶ درصد از مهار کننده‌های Janus kinase استفاده می‌کردند. در میان بیمارانی که به ویروس کرونا آلوده شده بودند، ۹۱ یا ۷۳ درصد هرگز در بیمارستان بستری نشدند. ۱۳ بیمار بستری در بیمارستان نیاز به پذیرش در ICU داشتند و چهار بیمار هم فوت کردند.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − شش =