نفوذ سامانه ناپایدار به استان گیلان؛ مدیریت بحران استان برای مقابله با خطرات احتمالی هشدار داد

0 22

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار به استان گفت: دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها برای مقابله با خطرات احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

عصر کاسپین/ امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نفوذ امواج ناپایدار سطح میانی جو به منطقه اظهار داشت: کاهش دما و احتمال تگرگ از پیامدهای این سامانه است و دستگاه‌ها باید آمادگی مقابله با شرایط احتمالی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه این سامانه افزایش ابر، باد شدید و رعد و برق و در برخی نقاط استان احتمال تگرگ را به دنبال خواهد داشت افزود: آبگرفتگی منطقه‌ای، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه احتمال خسارت دیدن سازه‌های سبک، کاهش دید در جاده‌ها، رانش زمین و اصابت صاعقه نیز وجود دارد تصریح کرد: ضروری است که دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی و انجام اقدامات لازم را داشته باشند.
مدیرکل هواشناسی استان گیلان نیز در این‌باره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آسمان امروز استان ابری و مه آلود بوده و بارندگی و وزش باد در برخی نقاط شدید است گفت: احتمال رعد و برق نیز وجود دارد و برای اواخر وقت کاهش ابر پیش بینی می‌شود.
محمد دادرس با بیان اینکه آسمان استان گیلان فردا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود اظهار داشت: افزایش نسبی دما، احتمال مه و گاهی افزایش ابر و وزش باد برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از نفوذ سامانه ناپایدار از روز سه‌شنبه استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: برای استان گیلان افزایش ابر، کاهش نسبی دما، وزش باد، بارندگی و رعد و برق تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + دوازده =