کاهش اعتبارات شهرستان رشت؛ امسال تنها ۵۱ درصد اعتبارات تخصیص یافت

0 16

فرماندار رشت با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی اعتبارات این شهرستان گفت: ۵۱ درصد اعتبارات تخصیص یافته است و درخواست دارم که اعتبارات محدود نظارت و مدیریت شود.

عصر کاسپن/ علی فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت با بیان اینکه تعطیلی‌های بعد از ساعت ۱۸ به‌دلیل کمک به قطع زنجیره کرونا وضع شده است اظهار داشت: کمیته برنامه‌ریزی یکی از ارکان توسعه محسوب می‌شود لذا دستگاه‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کنند که مشکلات مردم را به حداقل برسانند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم زمان به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: متاسفانه برنامه آنچنانی برای توسعه نداریم و اگر برنامه کاملی برای اقدامات خود تعریف کنیم وضعیت مطلوب‌تری در انتظار شهرستان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات ما برای اجرایی کردن پروژه‌ها محدود است تصریح کرد: میزان اعتبارات شهرستان رشت نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۲ درصد کاهش یافته و ۵۱ درصد از اعتبارات نیز تخصیص داده شده که بخشی از آن به‌صورت نقدی است لذا درخواست دارم که اعتبارات محدود را نظارت و مدیریت کنید.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه در زمان بارش باران و برف نمی‌توان کار عمرانی و اجرایی انجام داد عنوان داشت: اگر دستگاهی بخواهد تغییراتی در برنامه‌های محوله ایجاد کند باید این کار را از طریق حوزه عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری انجام دهد.

فتح‌اللهی با تاکید بر ضرورت انتخاب پیمانکاران درست و خوب برای اجرایی کردن پروژه‌های مختلف در سطح شهرستان رشت اظهار داشت: باید پیمانکارانی را انتخاب کنیم که با دقت و نظارت بالا کار کنند زیرا در غیر این صورت هزینه اجرای پروژه‌ها بالا رفته و در موعد مقرر به بهره‌برداری نمی‌رسند.

وی افزود: اگر در افتتاح و کیفیت اجرای پروژه نظارت کافی اعمال شود مشکلی در اجرای طرح‌های عمرانی به وجود نمی‌آید و مدیران شهرستانی باید بدانند که تقسیم اعتبار از طریق مدیرکل استانی آنها انجام می‌شود و فرمانداران باید حق شهرستان خود را با نهایت تلاش به‌دست آورند.

فرماندار رشت با بیان اینکه مقرر شد برخی پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی انجام شود خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها مشخص شده‌اند و باید کارهای اداری آنها انجام شود اما متاسفانه تاکنون ۲ دستگاه اجرایی اقدامات و همکاری لازم در این باره را انجام نداده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − دو =