۱۱ هزار مترمربع از اراضی موقوفه لاهیجان رفع تصرف شد

0 24

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل از رفع تصرف ۱۱ هزار مترمربع از اراضی موقوفه لاهیجان خبر داد.

عصر کاسپین/ محمد صفایی صبح امروز در جمع خبرنگاران از رفع تصرف ۱۱هزار و ۲۱۹ مترمربع از اراضی موقوفه لاهیجان خبر داد و اظهار داشت: این اراضی با ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان جزو اراضی و اموال موقوفه محمدتقی کیا شهرستان لاهیجان بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده برای سرمایه‌گذاری به متقاضیان اجاره داده می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده تا پایان سال ۵ هزار متر از اراضی موقوفات در لاهیجان و سیاهکل و رفع تصرف می‌شود.

صفایی از پیگیری ۲۲ پرونده حقوقی از موقوفات به ارزش مجموع ۳۰ میلیارد تومان توسط اداره‌ اوقاف لاهیجان خبر داد و بیان داشت: متصرفان بهتر است پیش از پیگیری پرونده در محاکم قضایی با حضور در ادارات اوقاف نسبت به اجرای نکات قانونی در خصوص املاک موقوفه اقدام کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل کمک به ایتام را جزو نیات موقوفه محمدتقی کیا در شهرستان لاهیجان اعلام کرد و ابراز داشت: مستأجران رقبات موقوفات با پرداخت اجاره خود در واقع به شهر خود کمک می‌کنند

صفایی تصرف املاک وقفی و عدم پرداخت اجاره موقوفات را نوعی موقوفه‌خواری دانست و خاطرنشان کرد: این نوع اقدامات باعث معطل ماندن نیت واقفان می‌شود و به‌نوعی حق‌الناس است و ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک یا عدم پرداخت اجاره در ابتدا به متصرف اخطار می‌دهد و او را در راهنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم تمکین متصرف پرونده در محاکم قضایی پیگیری می‌شود: حفظ و صیانت از موقوفات یکی از رسالت‌های اساسی ادارات اوقاف و امور خیریه است و پس ار پیگیری قضایی و صدور رای به‌نفع موقوفه، اقدامات لازم بر رفع تصرف انجام می‌شود و هزینه‌های دادرسی نیز بر عهده متصرف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل با اشاره به تلاش این اداره در راستای کمک به ترویج و تبلیغ معارف اسلامی و بازگردانی حقوق موقوفات تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نهادی است که همواره در خدمت موقوفات، امامزادگان و نشر معارف اسلامی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =