اجرای طرح‌های بزرگ گردشگری آبی در گیلان؛ جذب سرمایه‌گذاران از اهداف این طرح‌هاست

0 59

معاون آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های بزرگ گردشگری آبی در گیلان گفت: ترغیب سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری آبی از اهداف این طرح‌ها است.

عصر کاسپین/ هادی پاکزاد با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های گردشگری آبی در گیلان اظهار داشت: امروز “گردشگری” به‌عنوان عنصر اصلی جهانگردی در یک منطقه جغرافیایی با افزایش اشتغالزایی، تولید ثروت و گسترش ابعاد ارتباطی و حتی بین‌المللی همراه است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای گیلان موقعیت اقلیمی ممتاز و ظرفیت‌های آبی کم‌نظیر این استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شرکت سهامی آب منطقه‌ای به‌عنوان متولی مدیریت منابع آب در گیلان اهتمام ویژه‌ای در انجام مطالعات و برنامه‌ریزی برای احداث سدهای گوناگون و توسعه شبکه‌های آبیاری-زهکشی و نیروگاه‌های برق آبی در استان دارد.

پاکزاد با اشاره به ضرورت افزایش سهم درآمد استان در تولید ناخالص ملی، نقش‌آفرینی در تنوع‌بخشی به تولید و رهایی از اقتصاد تک محصولی نفتی گفت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان صنعت گردشگری را به‌عنوان منبع درآمد، اشتغال و رشد اقتصادی مورد توجه قرار داده و به توسعه این صنعت اهتمام جدی دارند.
وی ارتقاء جایگاه آب در توسعه اقتصادی کشور، افزایش درآمد جوامع محلی و بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع آب را از اهداف اجرای طرح‌های گردشگری آبی برشمرد و افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در تأسیسات آبی، ترغیب سرمایه‌گذاران و افزایش رقابت‌پذیری در صنعت گردشگری آبی از دیگر اهداف مدنظر هستند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های توریسم آبی در گیلان گفت: این استان دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی و منابع و مجاری متعدد آبی با تنوع فوق‌العاده در قالب انواع سدها، مخازن، آب بندان‌ها، چشمه‌های معدنی، آبگرم، رودخانه و سازه‌های آبی تاریخی متنوع است که می‌توان از آن‌ها به‌بهترین نحو استفاده کرد.

پاکزاد وجود منطقه آزاد انزلی و ارتباط دریایی از طریق بندرکاسپین با کشورهای اوراسیا را جزو دیگر ظرفیت‌های گیلان برشمرد و افزود: در قالب کمیته گردشگری شرکت آب منطقه‌ای گیلان اقداماتی در سال ۹۸ انجام شد که بررسی ۱۴ طرح بزرگ ارائه شده و شناسایی نقاط مستعد گردشگری استان جهت برگزاری مزایده واگذاری از جمله این اقدامات بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 18 =