افزایش کشفیات قاچاق چوب در گیلان؛ ۸۹۳ پرونده تخلف در استان تشکیل شد

0 46

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به افزایش کشفیات قاچاق چوب در گیلان گفت: ۸۹۳ پرونده تخلف تشکیل شد.

عصر کاسپین/ سرهنگ محمد قربانی‌لرد با اشاره به کشفیات قاچاق چوب در سطح استان گیلان در چند ماه اخیر اظهار داشت: امسال حدود ۸۹۳ پرونده تخلف قاچاق چوب در استان گیلان تشکیل شد که در این حوزه نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشتیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از کشف ۲۲ هزار و ۶۷۱ اصله چوب قاچاق در استان خبر داد و بیان داشت: تنها درصد کمی از چوب‌های کشف شده جنگلی بودند و در این حوزه حدود هزار و ۱۶۱ نفر به‌ جرم قاچاق چوب دستگیر شدند که تعداد دستگیری‌ها نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

قربانی‌لرد با بیان اینکه استان گیلان ۵۰ درصد زراعت چوب کشور را برخوردار است ابراز داشت: برخی گونه‌ها اعم از صنوبر، توسکا و دیگر گونه‌ها دست‌کاشت هستند و هنگام برداشت باید مراحل قانونی آن طی شود اما عده‌ای بدون در نظر گرفتن مراحل قانونی آن اقدام به برداشت می‌کنند که در نتیجه کشف کالای قاچاق محسوب می‌شود.
وی از توقیف ۵۸۶ وسیله نقلیه که در حال حمل چوب قاچاق در سطح استان بودند خبر داد و با بیان اینکه در این زمینه نیز ۸۴ درصد افزایش داشتیم افزود: وضعیت معیشتی، مشکلات کرونا در کنار افزایش قیمت‌ها و افزایش قیمت چوب باعث شده که افرادی دست به ‌قاچاق چوب بزنند و چوب را به‌صورت غیرقانونی حمل کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به اهمیت حفظ منابع جنگلی و گونه‌های کم‌نظیر استان تصریح کرد: استان گیلان از نعمت جنگل‌های هیرکانی نیز برخوردار است و این جنگل‌ها ثبت جهانی شده و متعلق به کل جهان است و جزو سرمایه‌های ملی و انفال محسوب می‌شود که باید حفظ شوند.

قربانی‌لرد با بیان اینکه حفظ سرمایه‌های ملی و انفال برای استفاده آیندگان ضروری است خاطرنشان کرد: بسیاری از حوادث مختلف مانند سیل و ویرانگری‌های آن ناشی از قطع بی‌رویه درختان است لذا این درختان و منابع ارزشمند جنگلی هستند که اکسیژن مردم جهان را تامین می‌کنند و باید حفظ شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + پنج =