تحقیقات نشان می دهد؛ بهبود سریع بیمار کرونایی به معنای ایمنی طولانی مدت تر است

0 31

محققان اخیراً دریافتند افرادی که به سرعت از کووید۱۹ بهبود یافتند، برای مدت چند ماه دارای آنتی بادی علیه این بیماری بودند.

عصر کاسپین/ با افزایش هر روزه تعداد بیماران کرونایی، دانشمندان همچنان در مورد چگونگی پاسخ سیستم ایمنی بدن به کروناویروس متمرکز هستند تا با آن مبارزه موفقیت آمیزی داشته باشند.

از اینرو محققان بیمارستان زنان و بریگام بوستون آمریکا، درصدد اندازه گیری آنتی بادی‌های ضدویروسی در گروه داوطلبان بهبودیافته از بیماری کووید ۱۹ برآمدند.

دانشمندان نمونه‌های خون و سلول‌های افرادی را که از مورد خفیف تا متوسط کووید ۱۹ بهبود یافته بودند، بررسی کردند.

اگرچه در بیشتر افراد کاهش آنتی بادی‌های ضدکرونا مشاهده شد، اما در گروه کوچکی از افراد آنتی بادی‌های ضد ویروس تا چندین ماه وجود داشت.

پس از اندازه گیری آنتی بادی‌های ایمونوگلوبولین G مخصوص ویروس در طول ۳-۴ ماه، تیم تحقیق دریافت درحالیکه در اکثر آنها، این نشانگرهای ایمنی کاهش یافته بود، اما در ۲۰ درصد داوطلبان در آن بازه زمانی تولید آنتی بادی ضدویروس پایدار مانده یا حتی افزایش یافته بود.

در شرکت کنندگانی که آنتی بادی مدت بیشتر باقی مانده بود، مدت زمان بیماری کووید ۱۹ شأن به مراتب کوتاه‌تر، به طور میانگین حدود ۱۰ روز بود.

این یافته نشان می‌دهد که واکنش سریع سیستم ایمنی، که منجر به رفع سریع علائم بیماری می‌شود، می‌تواند در تداوم ایمنی بدن هم نقش داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =