توزیع ۱۰ هزار تُن مرغ در بازار گیلان؛ جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی استان به ۹.۱ میلیون قطعه رسید

0 26

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع بیش از ۱۰ هزار تُن مرغ به‌قیمت مصوب در بازار‌ گیلان گفت: میزان‌ جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی مرغ امسال به۹.۱ میلیون قطعه رسید.
عصر کاسپین/ مسعود الماسی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان اظهار داشت: از ابتدای طرح ستاد تنظیم بازار استان حدود ۱۰ هزار و ۱۰۰ تُن مرغ به‌قیمت مصوب از طریق تشکل‌ها و زنجیره‌های تولید در سطح استان توزیع شد که در ابتدا به‌طور میانگین روزانه ۱۰۰ تُن و بعدها به ۲۷۹ تُن در روز رسید‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آمار تامین مرغ و میزان جوجه‌ریزی در استان گفت: میزان‌ جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی مرغ در مهرماه امسال به ۹.۱ میلیون قطعه رسید از طرفی به‌طور میانگین ۴۵۰ تُن کشتار روزانه در مهرماه انجام شد که بعدها به ۵۰۰ تُن در روز رسید‌.

وی از توزیع ۱۰۷ هزار تُن ذرت و ۸۱ هزار تُن سویا بین تولیدکنندگان صنعت طیور استان از ابتدای امسال تا مهرماه خبرداد و بیان داشت: میزان ذخایر گوشت مرغ حدود ۴۶۰ تُن و همچنین ۱۰ هزار و ۵۰۰ تُن ذرت و حدود هزار و ۶۰ تُن سویا در انبارهای شرکت‌های پشتیبانی استان موجود است.
فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه کمبودهای مربوط به روغن و اقلام اساسی بیشتر در سطح فروشگاه‌های خرد و مناطق محروم این شهرستان مشاهده می‌شود اظهار داشت: به‌دنبال تشکیل پرونده و برخورد با متخلفان هستیم اما به‌یکباره با افزایش قیمت نهاده‌ها و اثرات ناشی از آن روبه‌رو می‌شویم که نباید این گونه باشد.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه برخی مغازه‌ها در سطح شهر رشت، مرغ را با نرخ مصوب عرضه نمی‌کنند بلکه بیشتر از نرخ مصوب به‌دست مصرف‌کننده می‌رسانند تصریح کرد: آنچه که در مغازه‌ها در حوزه مرغ مشاهده می‌شود بیشتر از قیمت‌های فعلی است از این رو پیشنهاد می‌کنم که از ظرفیت تعاون روستایی در توزیع اقلام اساسی استفاده شود.

بخشی از سهمیه شکر استان گیلان در ایام محرم و صفر جذب و توزیع شد و مابقی آن نیز حفظ شده است و براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این حوزه مشکلی وجود ندارد البته ذخایر شکر استان بیش از هزار و ۶۰۰ تُن است.

درحال حاضر میزان ذخایر گندم استان بیش از ۱۶ هزار تُن است و برای بیش از ۴ ماه ذخیره شده است و قرار است ۱۰ هزار تُن گندم وارداتی در ماه‌‌های اخیر از بندرانزلی وارد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =