دومین کارگروه استانی کاهش ضایعات مواد غذایی با محوریت کاهش ضایعات نان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

0 38

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: نان به عنوان قوت اصلی مردم در امنیت غذایی خانوارها از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما ضایعات و دور ریز بالای نان نیز معضل بزرگی در کشور به شمار می آید که بار سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل می کند.

عصر کاسپین/ دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت نان در تامین نیاز های تغذیه ای جامعه اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف راهبردی سند ملی تغذیه و امنیت غذایی و دسترسی به غذای سالم، ارتقای کیفیت نان در تامین سلامت مردم، کاهش بار بیماریهای غیرواگیر و نیز کاهش ضایعات آن نقش مهمی دارد و از برنامه های سلامت محور این معاونت می باشد.
وی اظهار داشت: برای اینکه نان سالم و با کیفیتی داشته باشیم لازم است مشکلاتی که در مرحله فرایند تولید نان ایجاد می شود علت یابی گردد و مداخلات مشترک بین بخشی برای ارتقای کیفیت نان انجام شود.
وی بیان کرد: یکی از اصول مهم در خصوص کاهش دور ریز نان فرهنگ سازی و آموزش به خانوار ها جهت نحوه نگهداری و مصرف صحیح نان می باشد.
دکتر حیدرزاده تصریح کرد: علاوه بر اقدامات درون بخشی حوزه بهداشت، همکاری و همیاری ادارات و سازمانهای بین بخشی برای برقراری و ارتقاء امنیت غذا و تغذیه در استان حائز اهمیت است.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کار گروه ضمن بررسی شبکه علیت ضایعات نان در استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
لازم به ذکر است: دومین جلسه کار گروه استانی کاهش ضایعات مواد غذایی با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نمایندگانی از معاونت غذا و دارو، اداره غله و خدمات بازرگانی استان، انجمن صنفی کارخانجات آرد استان، روسای گروه و کارشناسان مرتبط معاونت بهداشتی دانشگاه با همت گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =