راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی ۱۰ هزار نفر را در گیلان صاحب شغل می‌کند

0 21

نماینده رشت در مجلس گیلان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی در گیلان گفت: این اقدام برای ۱۰ هزار مهندس کشاورزی شغل ایجاد می‌کند.

عصر کاسپین/ جبار کوچکی‌نژاد امشب در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان نظام مهندسی با دانشگاه آزاد گیلان و افتتاح رسمی کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد گیلان اظهار داشت: موضوع تقویت ارتباط دانشگاه با بخش صنعت همواره حائز اهمیت است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت پس از انقلاب یکی از موضوعات جدی کشور بود اما تا امروز این ارتباط به‌درستی برقرار نشد تصریح کرد: متاسفانه زمان زیادی از دست دادیم اما این حلقه ارتباطی بین دانشگاه و صنعت تقویت نشد.

کوچکی‌نژاد افتتاح رسمی کلینیک گیاه‌پزشکی دانشگاه آزاد گیلان با همکاری جهاد کشاورزی و نظام مهندسی استان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بخش کشاورزی امروز با افتتاح این کلینیک در کنار دانشگاه قرازر گرفته و این مجموعه را به‌بهره‌برداری می‌رساند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مشکلات اقتصاد دانشگاه‌های آزاد در کشور افزود: صد درصد اقتصاد این دانشگاه وابسته به شهریه دانشجویی است از طرفی با مساله کاهش دانشجو نیز مواجه هستیم و میزان دریافتی کارمندان و هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه‌های آزاد متفاوت است لذا دانشگاه آزاد باید بحث درآمد خود را خارج از شهریه دانشجویی حل کند.

وی بیان داشت: دولت یک مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه کل مراکز آموزشی عالی وابسته به دستگاه‌های دولتی می‌بایست تعطیل شود به‌عنوان مثال یک اداره یا حتی اداره محیط‌زیست نیازی نیست که هر کدام یک دانشگاه داشته باشند و این مصوبه شورای عالی و اداری باعث شد که این مراکز آموزشی وابسته به نهادهای دولتی تعطیل و یک فضای جدیدی برای دانشگاه آزاد ایجاد شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به امتیاز برخورداری از واحدهای بین‌الملل در دانشگاه پیام‌ نور بیان کرد: یکی از مصوبات هیئت امنا این بود که هر دانشجوی دولتی که در هر شهرستانی قبول می‌شود برای این دانشجو رقمی در بودجه تعیین می‌شود و این دانشجو در هر جای کشور که مشغول تحصیل باشد می‌تواند از آن بودجه استفاده کند اما بارها شده که بودجه در دانشگاه‌ها موجود است اما به‌نحوی از دانشجویان پول می‌گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به ضرورت شفاف‌سازی در حوزه مذکور اشاره کرد و بیان داشت: مجلس نیز وظیفه دارد که در این بخش بیشتر ورود کند از طرفی گیلان در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های متعددی است از این رو سازمان انرژی اتمی هم اعلام آمادگی کرده که در حوزه کشاورزی در گیلان فعالیت‌هایی داشته باشد و یک مرکز راه‌اندازی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز هسته‌ای کشاورزی در گیلان، دانشجویان و اساتید گیلانی می‌توانند از این فضا استفاده کنند تصریح کرد: اعتبار لازم برای راه‌اندازی این مرکز در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار گرفته و انتظار داریم که این موضوع مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس از راه‌اندازی شهرک کشاورزی در گیلان خبر داد و بیان داشت: حدود ۳ هزار هکتار زمین در کنار دانشگاه آزاد قرار دارد که می‌تواند به شهرک کشاورزی تبدیل شود که به‌نفع دانشگاه و استان خواهد بود و در این راستا ۱۰ هزار مهندس کشاورزی می‌توانند در این شهرک‌های کشاورزی فعالیت داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 6 =