سرانه فضای آموزشی گیلان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است

0 27

استاندار گیلان گفت: سرانه فضای آموزشی گیلان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس باید مورد توجه باشد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گیلان اظهار داشت: آموزش و پرورش در کنار مقوله آموزش باید نسبت به تأمین سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان نیز اهتمام بیشتری داشته باشد.

استاندار گیلان ویروس کرونا را تهدیدی برای سلامت جامعه دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه از ابتدا زیرساخت استفاده حداکثری از آموزش مجازی فراهم نبود لذا در این مسیر استفاده از ظرفیت خیران نیز بسیار اهمیت دارد و باید بتوانیم به معلمان و مدیران کمک کنیم.

زارع با بیان اینکه فعالیت جسمانی دانش‌آموزان به‌سبب شیوع کرونا کاهش یافته است خاطرنشان کرد: در این شرایط استمرار اجرای طرح‌هایی همچون طرح “کوچ” که مربوط به کنترل وضعیت جسمانی دانش‌آموز است ضرورت دارد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان مشارکت پایین خیران مدرسه‌ساز گیلانی را ناشی از ضعف در اطلاع‌رسانی دانست و بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها در عرصه مدرسه‌سازی و استفاده از ظرفیت خیران باید افزایش یابد و زمینه جلب مشارکت خیران فراهم شود.

وی با بیان اینکه عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس نباید منجر به تعطیلی برنامه‌ها و ایجاد اختلال در برنامه‌های آموزشی شود خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس تأکید نداریم زیرا ناگزیر هستیم خود را با شرایط جدید وقف دهیم اما استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد نیز ضروری است.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت توجه جدی به مهدکودک و پیش دبستانی‌ها ابراز داشت: اداره‌کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان برای اصلاح ساختار و رفع مشکلات موجود مربوط به اینترنت همکاری لازم را داشته باشد و در صورت لزوم برای تامین اعتبار، از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان از آموزش در بستر فضای مجازی بیان داشت: باید ارتباطات اینترنتی به‌جهت اینکه هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند برقرار و تقویت شود.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیفت‌بندی در این مدارس با جدیت دنبال شود تا خطری دانش‌آموزان را تهدید نکند افزود: روند آموزش تمام دانش‌آموزان با نظارت کامل و پیگیری همراه باشد تا هیچ دانش‌آموزی از فرآیند آموزشی دور نشود و در این میان جلب مشارکت خانواده‌ها بسیار موثر است.

استاندار گیلان اجرای طرح “آجر به آجر” یا پویش مشارکت همگانی در احداث مدرسه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این طرح با هدف جلب مشارکت نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و خیران در امر مدرسه‌سازی اجرا می‌شود و نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر توسط آموزش و پرورش و رسانه‌ها است.

زارع با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی گیلان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و استفاده از ظرفیت خیران برای احداث مدارس باید مورد توجه قرار گیرد ابراز داشت: تعمیر و نگهداری تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مدارس و سرویس به‌موقع آنها نیز امری ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرای طرح توسعه سواد زنان روستایی و عشایری استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجرای این طرح در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است و لازم است از ظرفیت سازمان‌های مرتبط با امر آموزش سواد و مهارت به‌صورت حداکثری استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =