شهردار رشت: توجه به مناطق کم‌برخوردار جزو مهم‌ترین رویکردهای شهرداری است

0 47

شهردار رشت توجه به مناطق کم‌برخوردار را جزو اولویت‌های شهرداری برشمرد و گفت: به این مناطق در گذشته کمتر توجه شده است.

عصر کاسپین/ سیدمحمد احمدی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های شهر رشت در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری اظهار داشت: شهر رشت از این نظر جای کار بسیاری دارد و لازم است که ظرفیت‌های داخلی در اجرای طرح‌های بازآفرینی از اکنون در دستگاه‌ها ایجاد شود.

شهردار رشت توجه به مناطق کم‌برخوردار را جزو اولویت‌ها و رویکردهای شهرداری برشمرد و بیان داشت: این مناطق جزو مناطقی هستند که در گذشته کمتر به آنها توجه شده است از طرفی نیازمند تداوم حرکات جهادی مستمر برای خدمات‌رسانی به مردم هستیم تا شاهد رفع همه مشکلات باشیم.

احمدی با بیان اینکه شهرداری برای توسعه و آبادانی شهر نیازمند کمک همه دستگاه‌های اجرایی است گفت: در رابطه با طرح توسعه حرم خواهر امام رضا(ع) در رشت باید موضوع در جلسه با استاندار مطرح شود و در بودجه‌نویسی سال ۱۴۰۰ نیز این اصرار از طرف اداره اوقاف وجود داشته باشد تا سازمان برنامه و بودجه مکلف به اختصاص ردیف بودجه برای طرح توسعه این حرم شود.
شهردار رشت از تشکیل ستاد بازسازی و توسعه آستان مقدس خواهر امام رضا(ع) در رشت استقبال کرد و ابراز داشت: شهرداری رشت آمادگی همکاری در حوزه توسعه و بازسازی حرم خواهر امام رضا(ع) در رشت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار خواستار توجه بیشتر به آستان مقدس خواهر امام رضا(ع) در شهر رشت شد و اظهار داشت: حضرت فاطمه اخری(س) فرزند امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام‌رضا(ع) و آبرو و افتخار این شهر است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه در گذشته قدم‌هایی برای توسعه خواهر امام رضا(ع) در رشت برداشته شد اما کافی نبود تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان انتظار مالی چندانی از شهرداری ندارد اما طرح توسعه و جامع حرم و اتصال آن به طرح تفصیلی شهر، خواسته به‌حق مردم این شهر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه از هر خدمتی در جهت اجرای طرح جامع خواهر امام رضا(ع) در رشت استقبال می‌کنیم افزود: کمک و خدمت در راستای توسعه و آبادانی آستان خواهر امام رضا(ع) در رشت خدمت به اهل‌بیت(ع) و مردم متدین رشت بوده و قطعاً ماندگار است.

وی پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک بین کارشناسان اداره‌کل اوقاف و شهرداری در رابطه با کنترل ساخت و ساز اطراف حرم خواهر امام رضا(ع) و تطابق طرح جامع توسعه حرم با طرح تفصیلی شهر رشت را ارائه کرد و بیان داشت: نمونه طرح توسعه حرم در آستانه اشرفیه و در حرم حضرت سیدجلال‌الدین اشرف(ع) در حال انجام است.

علیزاده با بیان اینکه وسعت حرم حضرت سیدجلال‌الدین اشرف از ۴ هزار مترمربع به ۱۱ هزار مترمربع افزایش یافته است عنوان داشت: قرار است ستاد بازسازی و توسعه آستان خواهر امام رضا(ع) در رشت با خواست و حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان و استاندار تشکیل شود.

در پایان این نشست که با حضور جمعی از مدیران اداره‌کل اوقاف گیلان و فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت و هیئت امنای خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار شد حکم خادم افتخاری بقاع متبرکه شهرستان رشت به‌ویژه بقعه خواهر امام رضا(ع) به شهردار رشت اعطا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 19 =