عقب‌ماندگی‌ گیلان در حوزه تأسیسات گردشگری؛ «توریسم» اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

0 27

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به عقب‌ماندگی‌های زیاد گیلان در حوزه گردشگری گفت: توسعه حوزه گردشگری موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

عصر کاسپین/ محمدرضا احمدی صبح امروز در نشستی در فرمانداری رشت با انتقاد از اینکه بسیاری از نقاط گردشگری گیلان برای مردم این استان نیز ناشناخته است اظهار داشت: راه‌اندازی تورهای گردشگری علاوه بر معرفی مناطق مختلف گیلان می‌تواند در رفع مشکلات هتل‌ها مهمانسراها نیز موثر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی زیادی مانند جنگل، کوه و دریا دارد اما وضعیت استان در حوزه گردشگری مناسب نیست گفت: استان مازندران در جذب گردشگر بسیار موفق‌تر از گیلان عمل کرده و ما در حوزه گردشگری عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم که باید رفع شود.

احمدی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند ثبت جهانی ماسوله به‌عنوان قطب میراث فرهنگی استان گیلان خاطرنشان کرد: ثبت جهانی یک منطقه در معرفی و جذب گردشگر خارجی بسیار موثر است لذا مسئولان استانی باید تمامی اقدامات لازم برای این کار را انجام دهند.
نماینده مردم رشت در مجلس، توسعه و رونق حوزه گردشگری را موجب توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و ابراز داشت: اگر به مباحث فرهنگی به‌درستی پرداخته شود بخش عمده‌ای از مشکلات مانند بیکاری رفع می‌شود لذا این مهم باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

احمدی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی تصریح کرد: گردشگران خارجی باید بدانند که از کجا می‌توان محصولات صنایع دستی یک منطقه را تهیه کرد لذا ایجاد یک بازارچه و ساماندهی آن می‌تواند در اینباره موثر باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وضعیت هتل ایران رشت اظهار داشت: این هتل قرار بود در زمان رئیس جمهور سابق به موزه تبدیل شود که پس از مدتی به بخش خصوصی واگذار شد اما هنوز هم کاری برای آن انجام نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + شش =