لاری عنوان کرد؛ کرونا همچنان رو به صعود/ ۳ استان رکورددار مرگ و میر

0 29

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه روند بیماری همچنان در حال صعود است گفت: استانهای یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی بیشترین میزان مرگ و میر کرونا طی هفته گذشته را داشته اند.

عصر کاسپین/ سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در کشور متأسفانه همچنان در حال صعود است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته حدود ۲۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و متأسفانه شاهد افزایش نسبی این شاخص نسبت به هفته ماقبل آن هستیم.

وی افزود: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های یزد، سمنان، خراسان جنوبی و ایلام گزارش شده است که میانگین بروز در استان‌های یاد شده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری ادامه داد: میانگین هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته گذشته حدود ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی است.

وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه هفته گذشته با افزایش تست‌های تشخیصی شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایستادگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از رفتار اجتماعی خطرآفرین هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم با نهادینه شدن حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم کشورمان و همچنین تقویت و تداوم همکاری بین دستگاهی ایجاد شده در اعمال محدودیت‌ها و حسن نظارت بر اجرای صحیح آن توسط نهادهای متولی، شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 6 =