ماجرای برگزاری کلاس مجازی دانش‌آموزان رودباری در کنار جاده چه بود؟

0 26

ماجرای انتشار عکسی از دانش‌آموزان یکی از روستاهای گیلان که به‌دلیل عدم آنتن‌دهی اینترنت کنار جاده درس می‌خواندند و واکنش‌ توییتری وزیر ارتباطات چیست.

عصر کاسپین/ انتشار تصاویری از برگزاری کلاس مجازی در حاشیه جاده در یکی از روستاهای شهرستان رودبار گیلان، واکنش آذری جهرمی وزیر ارتباطات را در پی داشت و وی در توییتی مدعی شد که دستور رسیدگی به این ماجرا را به مدیرکل ارتباطات استان گیلان داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اردیبهشت امسال در جمع خبرنگاران مشکلات مربوط به کندی شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) را مربوط به زیرساخت‌های استانی ندانست و از سرعت پایین، قطع‌شدن و عدم پاسخگویی اپراتورهای مخابرات گله‌مند بود.
مدیرکل ارتباطات گیلان: ۱۲۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه نبود اینترنت در مدرسه ابتدایی این روستا صحت ندارد اظهار داشت: یک مدرسه ابتدایی در این روستا وجود دارد که اتفاقاً شامل طرح هوشمندسازی مدارس شده است.

فرزاد توکلی با اشاره به اینکه این مدرسه ابتدایی جزو مدارسی بود که در طرح هوشمندسازی قرار داشت افزود: البته این روستا از نظر پوشش‌دهی اینترنت مشکل دارد و قرار شد با دستور وزیر ارتباطات و با بهینه‌سازی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وضعیت فعلی بهبود پیدا کند.

وی از احداث یک سایت جدید برای پوشش اینترنت نسل چهارم در روستای بواگور شهرستان رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال بررسی تملک زمین برای احداث این سایت جدید هستیم و امیدواریم که به زودی این مشکل برطرف شود.

توکلی با بیان اینکه قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۰ و مطابق برنامه ششم توسعه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اینترنت متصل شوند افزود: شیوع کرونا وضعیت را تغییر داد اما وزیر ارتباطات دستور داد که تا پایان امسال کلیه روستاها به شبکه ملی اینترنت متصل شوند و باید این کار را عملیاتی کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در این روستا حضور دارم و طبق بررسی‌های میدانی، کلاس‌های حضوری دانش آموزان مقطع ابتدایی این روستا برگزار می‌شود و مشکلی ندارند گفت: مشکل آنتن‌دهی اینترنت با توجه به شرایط پیش آمده در این دو روستا، زودتر از پایان امسال برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۰ روستا در استان گیلان داریم که هیچ‌کدام آنها به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این مشکلات تا پایان سال ۱۴۰۰ برطرف شود اما به دستور وزیر ارتباطات قرار شد با تامین اعتبارات لازم این مشکل تا پایان سال ۹۹ برطرف شود.

آموزش و پرورش گیلان: انتشار عکس دانش‌آموزان کنار جاده شیطنت رسانه‌ای است

مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز این ماجرا را نوعی شیطنت رسانه‌ای یکی از دانش‌آموزان دبیرستانی ساکن در روستای براگور شهرستان رودبار دانست و اظهار داشت: این روستا اصلاً دبیرستان ندارد و تنها یک مدرسه ابتدایی دارد که ۱۶ دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه اگرچه آنتن‌دهی اینترنت در روستای براگور مناسب نیست اما دانش آموزان مقطع ابتدایی این روستا به‌صورت حضوری تحصیل می‌کنند گفت: معمولاً در روستاهای کوچک آموزش به‌صورت مجازی نیست و دانش‌آموزان در کلاس حاضر می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − 1 =