مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد: همکاری جمعیت هلال احمر و کمیته امداد در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی

0 28

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به آیین رونمایی طرح «یاس» بین جمعیت هلال احمر و کمیته امداد حضرت امام، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح اقدام عملی در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

عصر کاسپین/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اجرای طرح «یاس» را در خانه های هلال با اهمیت دانسته و افزود: هدف ما سازماندهی، توان افزایی و بکار گیری افراد تحت پوشش کمیته امداد در خانه های هلال استان گیلان است.

غلامی با بیان این که خانه های هلال بهترین مکان برای آموزش و مهارت ورزی مددجویانی است که در روستاها و حاشیه شهرهای استان هستند، اظهار کرد: اکنون جامعه هدف و تعداد سهمیه های اجرای این طرح در استان مشخص شده که به شعب جهت اجرا ابلاغ می گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی بیش از ۴۰۰ خانه هلال اظهار داشت: در مناطقی که خانه هلال و مناطق تحت پوشش کمیته امداد در استان فعال هستند همکاری مشترک دو نهاد شکل گرفته ودر خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

سیاوش غلامی با بیان این که در هر خانه هلال یک تیم پنج نفره فعالیت می کند، اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای طرح یاس، ساکنان مناطق حاشیه ای شهرهای استان در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه هلال احمر و همچنین افزایش توان افزایی و حفظ توان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت نیروهای جمعیت هلال احمر مددجویان کمیته امداد، افراد آسیب پذیر تحت پوشش خدمات آموزشی قرار می گیرند که می توان از این فرصت در بحران ها و بلایای طبیعی نیز استفاده کرد.

غلامی با بیان اینکه مخاطبان این طرح، ساکنان حاشیه شهرها هستند، افزود: می خواهیم با اجرای این طرح، آموزش را که بهترین و موثرترین راه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است را نهادینه کنیم.

غلامی با اشاره به عنوان طرح مذکور یادآور شد: طرح «یاس» (یاوران آسیب ستیز)که برگرفته از نام حضرت فاطمه (س) است، همزمان در سراسر کشور در ۱۰ گام اجرا می شود، پس از رونمایی از طرح و مشخص شدن برنامه ها، گام های بعدی به ترتیب انجام هماهنگی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد استان برای شناسایی مکان های مورد نظر، شناسایی خانه های هلال، معرفی دبیرخانه حوزه جوانان جمعیت استان و کمیته امداد، آماده سازی خانه های هلال، انتخاب افراد واجد شرایط تشکیل بانک های اطلاعاتی برای شروع آموزش و برگزاری آزمون ها، صدور کارت عضویت و اجرای طرح براساس تقویم اجرایی و ابلاغ دستورالعمل ها و آیین نامه ها در سراسر استان برای اجرای طرح است.

گفتنی است؛ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

اهم این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آن ها است.

گفتنی است؛ با حضور مدیر کل کمیته امداد استان در جمعیت، همزمان با کشور اجرای این طرح در استان نیز کلید خورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 19 =