یافته جدید محققان؛ آزمایش موفق واکسن آلزایمر بر روی موش

0 25

محققان دریافتند واکسنی که پروتئین بتاآمیلوئید را هدف قرار می دهد، در موش ها ایمن و موثر است.

عصر کاسپین/ آلزایمر یک بیماری نورولوژیکی پیشرونده و از شایع‌ترین علل زوال عقل است.

در بیماری آلزایمر دانشمندان معتقدند که دو روند، پیشرفت بیماری را تحریک می‌کند: تجمع پلاک‌های متشکل از پروتئین‌های بتاآمیلوئید بین سلول‌های عصبی در مغز و گره‌های درهم پیچیده پروتئین تاو در سلول‌های عصبی.

محققان امیدوارند واکسن آلزایمر سیستم ایمنی بدن را بشناسد و بتاآمیلوئید را قبل از آنکه بتواند آسیب سلولی ناشی از پروتئین تاو را تشدید کند، ار بین ببرد.

اگرچه دانشمندان تاکنون چندین واکسن تولید کرده‌اند، اما انتقال یافته‌های حاصل از مدل‌های موش به انسان با حصول اطمینان از ایمنی بالا چالش برانگیز است و مقامات مسئول هنوز هیچ واکسنی را برای استفاده تأیید نکرده‌اند.

محققان باید بر این حقیقت غلبه کنند که با افزایش سن، واکنش سیستم ایمنی بدن کمتر می‌شود. در نتیجه بدن واکنش کمتری به واکسن نشان خواهد داد.

مطالعه جدید محققان منجر به ایجاد یک واکسن درمانی جدید برای بیماری آلزایمر شده است که از سلول‌های ایمنی بدن برای هدف قرار دادن بتاآمیلوئید استفاده می‌کند. این مطالعه نشان داد که این روش، از تحریک بیش از حد سیستم ایمنی بدن که می‌تواند ناشی از مواد کمکی شیمیایی باشد، جلوگیری کند.

نتایج مطالعه، تولید مؤثر آنتی بادی و بهبود حافظه را در موش‌های واکسینه شده نشان داد.

واکسن جدید از سلول‌های دندریتی که با سایر سلول‌های ایمنی نظیر سلول‌های B و سلول‌های T ارتباط برقرار می‌کند برای هدایت واکنش‌های ایمنی استفاده می‌نماید.

محققان مشاهده کردند موش‌های دریافت کننده واکسن، آنتی بادی‌های علیه بتاآمیلوئید در مغز و خون شأن تولید کردند. همچنین بهبود علائم در تست‌های حافظه در این موش‌ها مشاهده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =