۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در گیلان احداث می‌شود

0 23

استاندار گیلان با اشاره به آغاز واگذاری زمین‌ها طرح ملی مسکن در گیلان گفت: ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در گیلان احداث می‌شود.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع صبح امروز در آئین واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن گیلان این طرح را یکی از برنامه‌های خوب دولت اعلام کرد و اظهار داشت: امروز همزمان با واگذاری اسناد زمین‌های موردنیاز این طرح شاهد بهره‌برداری برخی واحدهای مسکونی موردنیاز مردم در کشور نیز بودیم.

استاندار گیلان ایام فرخنده پیش‌رو از جمله آغاز امامت و ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) و ولادت پیامبراکرم(ص) را تبریک گفت و بیان کرد: امروز با وحدت و همدلی، همکاری مردم و فعالان عرصه عمرانی و اقتصادی می‌توانیم از سختی‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌های استکبار جهانی عبور کنیم.

زارع برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گیلان از نخستین روزهای تبیین اقدام ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد و شاهد اقدامات خوب اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مشاکت فعالانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در راستای اجرای این طرح در استان بودیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شاهد اجرای موفقیت‌آمیز طرح اقدام ملی مسکن در استان هستیم ابراز داشت: در راستای اجرای این طرح حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی در اختیار مردم گیلان قرار می‌گیرد و امیدواریم که تا سال ۱۴۰۰ بخش اعظمی از واحدها تکمیل و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شود.

وی با اشاره به اهمیت به‌کارگیری معماری، طراحی‌های خوب و متناسب با اقلیم استان گیلان در اجرای طرح مسکن گفت: امیدواریم واحدها به لحاظ زیبایی، منظر شهری و مبلمان هم کار به‌خوبی تکمیل و به مردم تحویل داده شود.

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای اختصاص زمین در شهر رشت همواره با مشکلاتی مواجه بودیم اما توانستیم عرصه خوبی را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) قرار دهیم و در صومعه‌سرا بیش از ۳۷۰ واحد در در دست ساخت داریم که به پیشرفت فیزیکی خوبی هم‌ رسیدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه سهم این استان در طرح اقدام ملی مسکن را حدود ۱۳ هزار واحد اعلام کرد و اظهار داشت: بنیاد مسکن‌ انقلاب اسلامی حدود هزار و ۶۰۰ واحد‌، ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نیز خودمالکی و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در دست ساخت دارد.

ماکان پدرام با بیان اینکه برخی پروژه‌ها آماده واگذاری و برخی نیز در سطح شهرستان‌ها به پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیدند تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز حدود ۴ هزار واحد در صومعه‌سرا و پروژه ۷۲ واحدی در رشت در دست ساخت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش نیز بیش از ۳ هزار ثبت‌نام‌کننده برای ورود به طرح اقدام ملی مسکن داشته است گفت: در استان گیلان شرایط سختی برای تامین زمین داشتیم اما در ابتدا زمین، کاربری و قیمت‌ واگذاری آن، نقشه‌ها و کارهای مربوط به آماده‌سازی زمین انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =