۴ میلیارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای ۳ طرح شرکت‌های گیلانی؛ استان گیلان جایگاه خوبی در حوزه فناوری دارد

0 33

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به ۴ میلیارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای ۳ طرح از ۳ شرکت‌ گیلانی گفت: استان گیلان در حوزه فناوری در جایگاه خوبی قرار دارد.

عصر کاسپین/ علی باستی عصر امروز در نشست خبری ۴ میلیارد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در گیلان با اشاره به برخی صندوق پژوهش و فناوری گیلان اظهار داشت: این صندوق مجموعه‌ای است که ظرفیت پرداخت تسهیلات و توانمندسازی شرکت‌های فناور و کسب‌وکارها را دارد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه تا قبل از راه‌اندازی صندوق پژوهش، پارک علم و فناوری استان متولی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناور بود تصریح کرد: امروزه صندوق پژوهش و فناوری گیلان دارای خط اعتباری ویژه برای حمایت از شرکت‌های فناور است و در حوزه‌های مختلف نیز کمک‌کننده است.

باستی با بیان اینکه استان گیلان در حوزه فناوری در جایگاه خوبی قرار دارد ابراز داشت: گیلان در حوزه تعداد اپلیکیشن‌های تولیدشده پس از تهران، رتبه دوم را دارد اما در حوزه جذب سرمایه و فروش درحال حاضر وضعیت مناسبی نداریم اما مردم گیلان همواره علاقه و اعتماد خاصی به حوزه فناوری از خود نشان دادند.
وی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان گیلان در حوزه استارتاپ و دورکاری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برای ارتقاء این مجموعه‌ها می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، راه‌آهن و ارتباط با سایر کشورها استفاده کرد ابراز داشت: میزان تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های فناور استان در سال ۹۷، بیش از ۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه امروز صندوق پژوهش و فناوری گیلان دارای خط ویژه اعتباری با ظرفیت اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد تومان است تصریح کرد: این صندوق یکی از صندوق‌های فعال در حوزه پرداخت وام کرونا نیز بوده و به واسطه آن مردم توانستند بیشتر در خانه بمانند و کارهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام دهند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برخی فعالیت‌های این صندوق اظهار داشت: در حوزه پرداخت تسهیلات از منابع داخلی خود نزدیک به ۴ میلیارد تومان‌ تسهیلات پرداخت و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز حدود ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد و ۳ میلیارد سرمایه‌گذاری نیز تا پایان سال در برنامه است.

دانیال سمیعی با بیان اینکه در حوزه عاملیت چیزی حدود ۴ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پارک اعم از تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد ۴ درصد پیش‌بینی و در حال پرداخت است ابراز داشت: سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری گیلان نیز از ۳ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات و عاملیت مالی تا این لحظه بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات را در مرحله پرداخت دارد و ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و دیگر شرکت‌ها پرداخت کرده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان با اشاره به عضویت در برنامه ملی “صد استارتاپ” ابراز داشت: رویداد استانی صد استارتاپ ۱۵ آبان ماه در گیلان برگزار شد و در این رویداد ۳ طرح ۴ میلیارد تومانی با مشارکت صندوق گیلان، صداستارتاپ و یک موسسه دیگر سرمایه‌گذاری شد.

سمیعی ضمن ابراز امیدواری از افزایش حجم سرمایه‌ها با کمک سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: ۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای ۳ طرح از ۳ شرکت گیلانی انجام شد که ۲ طرح در حوزه بازی‌های کامپیوتری و یک طرح مرتبط با فروش آنلاین محصولات کشاورزی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 8 =