بارش برف در ارتفاعات گیلان؛ دستگاه‌های خدمات‌رسان به حالت آماده‌باش درآمدند

0 43

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان گیلان گفت: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده‌باش هستند.

عصر کاسپین/ امیر مرادی با بیان اینکه استان گیلان جزو نخستین استان‌هایی هست که برنامه مدیریت برف را انجام داده است اظهار داشت: براساس پیش بینی‌هایی که از سوی سازمان هواشناسی ارائه می‌شود مدیریت بحران اقداماتی را در جهت آمادگی دستگاه‌ها انجام می‌دهد در بارش‌های اخیر نیز همینطور بوده و به ارتفاعات بالای ۵۰۰ متر اعلام آماده باش داده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: بارندگی‌هایی که از عصر دیروز آغاز شد بسیاری از ارتفاعات بالای ۵۰۰ متر و ۷۰۰ متر به بالا را درگیر کرد که در برخی نواحی تا ۶۰ سانتی‌متر بارندگی داشتیم که با حضور به‌موقع مجموعه راهداری، هلال احمر و دوستان خدمات‌رسان مشکلی در این حوزه به وجود نیامد و خدمات در این مناطق ادامه دارد.

مرادی عنوان داشت: خوشبختانه تاکنون گزارش خاصی مبنی بر انسداد راه یا قطع برق در روستاها نداشتیم؛ همزمان با بارش برف، در ارتفاعات پایین دست نیز شاهد بارش‌های شدید بودیم که بیشترین بارندگی را در شهرهای حوزه مرکزی و شرق استان مانند رشت با ۱۴۰ میلی لیتر و آستانه اشرفیه با ۱۵۰ میلی لیتر بارندگی داشتیم.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ اکیپ راهدارخانه در سراسر استان به همه امکانات تجهیز شدند و حدود ۱۶۰ اکیپ برف روب برای بارش برف آمادگی لازم را دارند و همه تمهیدات لازم فراهم شد افزود: در محور پونل به خلخال همه محورهای اصلی باز بوده و تردد همچنان جریان دارد و در برخی محورها نیز تردد همراه با زنجیر چرخ توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: طی بارندگی‌های اخیر در شهر رشت شاهد آبگرفتگی برخی از مناطق هستیم که از مهم‌ترین آن بعضی از کوچه‌های منطقه پیربازار و خیابان باهنر است؛ با توجه به حجم بالای آبگرفتگی در این مناطق نیروهای آتش‌نشانی، اداره آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌ها همچنان در حال فعالیت هستند و احتمالاً تا امشب مشکلات هر دو منطقه حل می‌شود.

مرادی افزود: در جهت بازسازی تجهیزات و تعمیرات دستگاه‌ها و اقدامات این چنینی اعتباراتی از سوی وزارت راه و شهرسازی، استاندار گیلان و معاون عمرانی استاندار پیش‌بینی شده و همه تمهیدات لازم برای استفاده بهینه از تجهیزات راهداری و امکانات بخش خصوصی برای تیم راهداری استان گیلان هماهنگ شده تا با آمادگی لازم به سراغ برف برویم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان تا جایی که در توانشان است و با امکاناتی که دارند در جهت مقابله با حوادث احتمالی و برف بسیج شده‌اند و اقدامات لازم را در این حوزه انجام می‌دهند گفت: باید مدیریت بحران استانداری گیلان، دستگاه‌های خدمات‌رسان و همه مردم آمادگی و هوشیاری لازم را داشته باشند تا در مواقع بروز حادثه و برف پیش‌رو غافلگیر نشده و بتوانیم بهترین مدیریت را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =