در گیلان سیل نداشتیم/ سقوط یک خودرو در رودخانه بر اثر بی احتیاطی

0 53

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به پیش بینی وقوع سیل و بارش شدید باران، ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و فعالیت سامانه هشدار سریع ستاد مدیریت بحران استان، آمادگی کامل برای جلوگیری از وقوع سیل در استان وجود داشت.

عصر کاسپین/ امیر مرادی با اشاره به بارش میانگین ۱۰۰ میلیمتری باران طی دو روز گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: شهرستان آستانه اشرفیه با بارش ۱۳۲ میلیمتر بارندگی طی روز گذشته رکوردار بارندگی در کشور بوده است.

وی با اشاره به پیش بینی وقوع سیل و بارش شدید باران، ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و فعالیت سامانه هشدار سریع ستاد مدیریت بحران استان، آمادگی کامل برای جلوگیری از وقوع سیل در استان وجود داشت.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه در استان سیل نداشتیم، افزود: تنها در ۱۰ منطقه از شهر رشت آبگرفتگی ناشی از بارش باران ایجاد شده بود که با همکاری شهرداری مناطق و آب و فاصلاب، خیلی زوذ برطرف شد.

مرادی تصریح کرد: همچنین در ارتفاعات بالای ۵۰۰ متر استان بارش برف داشتیم که اکنون متوقف شده و با تلاش دستگاه‌های خدمت رسان همچون راهداری، هلال احمر، پلیس راه و گروه های امدادی تمامی محورهای استان به جز محور پونل – خلخال، باز است.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه ها شده است، اضافه کرد: در هشدارهای هواشناسی از مردم خواسته شده بود از استقرار در کنار رودخانه ها جلوگیری کنند، اما شامگاه گذشته با سقوط یک دستگاه خودروی سمند به داخل رودخانه اوشمک شهر لشت نشا از توابع شهرستان رشت مواجه شدیم و متاسفانه راننده آن نیز غرق شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به بارش شدید باران طی چند روز اخیر و بالا آمدن آب رودخانه ها، عنوان کرد: این حادثه به واسطه بی احتیاطی راننده و قرار دادن خودرو در سراشیبی به سمت رودخانه پرآب اتفاق افتاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =