رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت: نهضت جنگل از موانع اصلی نفوذ انگلیس در ایران | میرزا هیچگاه در رسیدن به حق و حقیقت کوتاه نیامد

0 23

میرزا کوچک جنگلی مرد بزرگ تاریخ گیلان هیچگاه در رسیدن به حق و حقیقت کوتاه نیامده و تا پای جان برای مقابله با زورگویی‌های بدخواهان این مرز وبوم ایستادگی کرد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا محمدی به مناسبت نود و نهمین سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در یادداشتی نوشت: در تاریخ پر فراز و نشیب ایران، نام گیلانیِ غیور و روحانی مبارزی به چشم می خورد که سمبل اتحاد، اعتقاد و نماد ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم بوده است که برای رسیدن به حق و حقیقت لباس رزم بر تن نموده و بانگ حق بر زبان جاری کرده‌است، طلبه مبارزی که نه تنها گیلان، بلکه یک ایران به نام او مفتخر است و به یاد او برگ‌های تاریخ را یکی‌پس از دیگری ورق می‌زند.

طلبه مجاهدی که برای استقلال کشور و جلوگیری از نفوذ بیگانگان، نهضت جنگل را به بزرگی نهضت ایران ایجاد کرد و تاپای جان مقابل استکبار ایستادگی نمود، نهضتی که بر پایه اسلام و تبعیت از تعالیم او بنا نهاده شد و به عنوان یکی از موانع اصلی نفوذ انگلیس در ایران شناخته شد.

از اهمیت قیام میرزا کوچک جنگلی، همین بس که رهبر معظم انقلاب، نهضت این روحانی مبارز را ویژه و صد در صد ایرانی_ اسلامی دانستند، میرزای عزیزی که علاوه بر مبارزه با تحرکات استبداد داخلی، برای استقلال کشور نیز به مقابله با اجنبی پرداخت.

میرزا کوچک جنگلی مرد بزرگ تاریخ گیلان هیچگاه در رسیدن به حق و حقیقت کوتاه نیامده و تا پای جان برای مقابله با زورگویی‌های بدخواهان این مرز وبوم ایستادگی کرده است، چرا که این ویژگی انسان های آزاده‌ای است که در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند و برای دین‌خواهی و آزادی خواهی و استقلال ایران مبارزه را بر قرار ترجیح می دهند، میرزا دین خواهی مردم، و استقلال ایران را چراغ روشنی می دانست که هرگز خاموش نمی شود.

امروز ایران و گیلان به این روحانی تاریخ ساز، می بالد و نهضت جنگلش را برتارک تاریخ این مرز پرگوهر ثبت کرده‌است، تا جوانانِ امروز، پیغام آزادگی و انسانیت این نهضت مذهبی و مردمی را به آیندگان برسانند. روحش شاد و یادش گرامی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 4 =