وام یک میلیون تومانی به بیش از ۲ میلیون خانوار گیلانی پرداخت می‌شود

0 55

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تا ۲۰ آذرماه به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار گیلانی وام یک میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

عصر کاسپین/ عباس علیزاده شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افراد با سه شرط مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی و کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی می‌شوند، افرادی که فاقد شغل و درآمد ثابت بوده و سبد معیشتی که از سال گذشته اعلام شد را دریافت کردند و افرادی که از وام یک میلیون تومانی که در ابتدای سال پرداخت شد استفاده کرده باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان افزود: زمان پرداخت وام نیمه دوم آذرماه است و از هفته گذشته حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار از این تسهیلات بهره‌مند شده و تا ۲۰ آذرماه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار دیگر نیز بهره‌مند می‌شوند؛ شرایط بازپرداخت این وام سی ماهه و نرخ سود آن ۴ درصد است و از حساب یارانه افراد برداشت می‌شود.

وی گفت: حدود ۱۱ میلیون خانوار در کشور می‌توانند از وام یک میلیون تومانی بهره‌مند شوند در استان گیلان تعداد ۷۷۲ هزار نفر در ابتدای سال وام یک میلیون تومانی و ۷۲۶ هزار نفر سبد معیشتی دریافت کردند؛ تعداد کل شهروندان گیلانی مشمول این وام با توجه به پیامک‌هایی که برای سرشماره وزارت رفاه فرستاده شده تا پایان پرداخت این وام مشخص می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اظهار داشت: از پایان آذرماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب مشمول واریز می‌شود که شرط مشمولان این طرح نیز مشابه مشمولان وام یک میلیون تومانی است و به محض تأمین منابع این مبلغ به ازای هر نفر از خانوار تا پایان سال پرداخت می‌گردد.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی منوط به دریافت وام اول که در فروردین ۱۳۹۹ پرداخت شده می‌باشد و در این مدت ممکن است در خانوارها تغییراتی( اعم از تولد، طلاق، فوت و ازدواج) رخ داده باشد گفت: اطلاعات همه خانوارها در سامانه رفاه ایرانیان موجود است و به محض ایجاد هر تغییری در خانوارها این اطلاعات در سامانه به روز رسانی می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: از تاریخ ۲۰ آذر به بعد از سرشماره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولیت و یا عدم مشمولیت خانواده‌ها اعلام می‌شود و امکان دارد در مواردی که اطلاعاتی برای آن‌ها ارسال نشده شماره همراه سرپرستان خانوار مشکل داشته باشد و یا شماره ثبت شده خودش نباشد در هر حال اگر مشمول باشند حتماً این پیامک برایشان ارسال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: دریافت‌کنندگان وام یک میلیون تومانی می‌توانند با داشتن پیش شرط‌های مذکور از دریافت کمک هزینه بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی هم بهره‌مند شوند دریافت هر دو این تسهیلات با هم با داشتن شروط مذکور منافاتی ندارد.

وی با بیان اینکه از شروع بیماری کرونا اولین اقدام دولت در جهت حمایت از واحدهای تولیدی و خدماتی سه ماه بیمه بیکاری بود افزود: این بیمه برای کارگران بوده و در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به آن ‌ها پرداخت شد و اقدام دیگر وام یک میلیون تومانی بود که در فروردین ماه ۱۳۹۹ در نظر گرفته شد.

علیزاده با بیان اینکه استان گیلان رتبه اول پرداخت این تسهیلات در کشور را دارد گفت: یکی دیگر از اقدامات دولت در جهت کمک به کارفرمایان و کارگران تسهیلات با سود ۱۲ درصد بود که در استان گیلان برمبنای ثبت نام‌هایی که انجام شد حدود ۴۱۲ میلیارد تومان درخواست تسهیلات برای بیش از ۴۳ هزار نفر متقاضی را داشتیم که تاکنون بیش از ۳۳۵ میلیارد تومان به ۴۱ هزار نفر پرداخت کردیم.

وی با اشاره به اینکه راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده طرح مشوق حمایتی دیگری در وزارتخانه در حال ساماندهی است افزود: اگر کارفرمایان کارگرانی را به کار گیری کنند که در ایام شیوع کرونا از کار بیکار شده و سابقه ۳۶ ماهه پرداخت بیمه در گذشته را داشته و دارای حداقل تحصیلات لیسانس و سن ۳۸ الی ۴۰ باشند، دو سال از پرداخت حق بیمه کارفرمایی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت: در این دو سال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق بیمه کارفرمایی را به حساب کارفرمایان واریز می‌کند و حقوق و مزایا به عهده کارفرمایان است؛ کارفرمایانی که تمایل به استفاده از این طرح را دارند به پروتال وزارتخانه مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 19 =