یافته محققان بریتانیایی؛ نرخ پایین مرگ و میر در بین بیماران پسوریازیس مبتلا به کرونا

0 24

محققان دریافتند بیماران مبتلا به پسوریازیس که داروهای سرکوب کنده ایمنی مصرف می کنند با نرخ بالا بقاء در صورت ابتلا به کووید ۱۹ مواجه هستند.

عصر کاسپین/ یافته‌های محققان نشان می‌دهد بیماران مبتلا به پسوریازیس که داروهای تأثیرگذار بر سیستم ایمنی مصرف می‌کنند نرخ بقاءشان در صورت ابتلاء به کووید ۱۹ بالغ بر ۹۰ درصد است.

محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که چطور پسوریازیس و داروهای مورداستفاده برای این بیماری می‌تواند بر شدت بیماری کووید ۱۹ تأثیر گذارد.

بیماری پسوریازیس یک مشکل پوستی است که موجب قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست با لایه‌های سفید می‌شود. به نظر می‌رسد این مشکل ناشی از سیستم ایمنی باشد.

اکثر مواقع بیماران مبتلا به نوع متوسط تا شدید این بیماری با داروهای تأثیرگذار بر سیستم ایمنی نظیر بیولوژیک‌ها که پروتئین‌های سیستم ایمنی را هدف قرار می‌دهند یا قرص‌های متداول سرکوب کننده سیستم ایمنی تحت درمان قرار می‌گیرند.

در این مطالعه، محققان دانشگاه منچستر ۳۷۴ بیمار پسوریازیس را که مبتلا به کووید ۱۹ شده بودند بررسی کردند. اکثر این بیماران داروهای بیولوژیک یا قرص‌های متداول سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کردند.

محققان مشاهده کردند از بین این تعداد بیمار، ۳۴۸ نفر (۹۳ درصد) از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافتند، ۷۷ نفر (۲۱ درصد) در بیمارستان بستری شدند و ۹ تن (۲ درصد) فوت کردند.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =