از کشف ۶۷ تن روغن در رشت تا دستگیری سارقی با ۶ فقره سرقت

0 24

۶۷ تن روغن خوراکی احتکاری به ارزش ۶ میلیارد ریال توسط پلیس امنیت اقتصادی در شهر رشت کشف شد.

عصر کاسپین/ سردار «عزیزالله ملکی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به وضعیت و التهاب به وجود آمده در بازار روغن و کمبود آن در سطح عرضه، اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی همه جانبه برای شناسایی و برخورد با محتکران در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با تحقیقات میدانی گسترده از وجود یک انبار دپو روغن خوراکی احتکاری در رشت مطلع شده و موضوع را مورد بررسی قرار دادند، گفت: این انبار در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر رشت شناسایی شد.

وی به اعزام ماموران انتظامی به این مکان و کشف ۶۷ تن روغن مایع خوراکی احتکار شده از انبار مورد نظر اشاره کرد و اذعان داشت: محتکر ۴۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

*کشف لوازم آرایشی قاچاق در آستانه‌‌اشرفیه

«حمید محمدی‌نسب» گفت: کارآگاهان آگاهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت خبری مبنی بر فروش لوازم آرایشی قاچاق در یک واحد صنفی، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی در آستانه اشرفیه با بیان اینکه صحت موضوع با تحقیقات نامحسوس ماموران پلیس آگاهی محرز شد افزود: پلیس در بازرسی از این مغازه، هزار و ۱۰۳ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق را کشف کرد.

وی به تحویل اقلام کشف شده به تعزیرات حکومتی اشاره کرد و اظهار داشت: متهم ۳۹ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

محمدی‌نسب تصریح کرد: کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را بالغ بر۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.

*کشف انبار احتکار موادغذایی و اقلام بهداشتی در لنگرود

«مجید نیکویی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکار ارزاق مورد نیاز مردم در شهر لنگرود مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی لنگرود ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات گسترده و شناسایی انبار مورد نظر پس از هماهنگی قضائی به همراه نماینده تعزیرات حکومتی و کارشناسان اداره صمت به این مکان اعزام شدند.

این مقام انتظامی به کشف پنج هزار و ۴۵۵ قلم مواد غذایی و اقلام بهداشتی احتکاری شامل برنج، چای، مربا، قند، رب، نمک، مایع ظرفشویی، لباسشویی، شامپو و صابون در بازرسی از انبار مورد نظر اشاره کرد و اذعان داشت: متهم ۴۰ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

نیکویی با بیان اینکه برابر دستور قضائی این انبار پلمب شد تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان، ارزش اقلام کشف شده یک میلیارد ریال است.

*سارق اماکن خصوصی در رضوانشهر دستگیر شد
«امیر وهاب‌زاده» اظهارکرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان رضوانشهر، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی رضوانشهر با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات و تعقیب سرنخ‌ها، متهم این پرونده‌ها شناسایی شد افزود: با هماهنگی مقام قضائی متهم در مخفیگاه خود در رضوانشهر دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد اذعان داشت: سارق ۳۵ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =