بحران کمبود تخت و پزشک در بیمارستان‌های استان گیلان فروکش کرد

0 18

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان بحران کمبود تخت و پزشک در بیمارستان‌های شهرستان‌های در وضعیت قرمز کرونایی استان گیلان گفت: خوشبختانه این بحران به حداقل رسیده است.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده اظهار داشت: متأسفانه با توجه به تعداد و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بندر انزلی این شهرستان نیز به لیست ۴ شهرستان در وضعیت قرمز استان گیلان افزوده شد و از این پس محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان نیز اعمال می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان شناسایی شدند و تعداد افرادی که در کل بیمارستان‌های استان استان بستری هستند به ۵۶۰ نفر رسیده و این روند ابتلا یک روند آرام و رو به افزایش است.

حیدرزاده درباره بحران کمبود تخت و پزشک در بیمارستان‌های شهرستان‌های در وضعیت قرمز کرونایی استان گیلان عنوان داشت: خوشبختانه این بحران به حداقل رسیده و در زمینه تعداد تخت های بیمارستانی و همچنین حضور پزشک متخصص در بیمارستان‌های استان مشکلی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در این راستا اخیراً از بیمارستان آستارا که قبلاً با بحران کمبود تخت و پزشک متخصص مواجه بود بازدید کرده و جلساتی با رئیس بیمارستان و مدیر شبکه بهداشت این شهرستان داشتیم و خوشبختانه اکنون در حال حاضر بحران مذکور در شهرستان آستارا مشاهده نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه شهروندان گیلانی این است که از برگزاری آیین‌های دورهمی در شب یلدا و همچنین برگزاری تجمعات خودداری کنند و امسال شب یلدا را با شعار «تنها در خانه بمانیم» سپری کنند.

حیدرزاده افزود: در زمینه محدودیت‌های مربوط به شب یلدا تا کنون مصوبه صادر نشده و درخواست ما از شهروندان این است که خودشان این محدودیت‌ها را اجرا کرده و از فضای مجازی برای برگزاری شب یلدای امسال استفاده کنند تا شاهد افزایش آمار ابتلا ناشی از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 18 =