بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه های گیلان لایروبی شد

0 18

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از لایروبی ۲۳.۵ کیلومتر از رودخانه های استان به منظور آبگذری سیلاب در استان خبر داد.

عصر کاسپین/ وحید خرمی اظهار داشت : تا کنون ۱۱.۵ کیلومتر از رودخانه های منتهی به تالاب انزلی از جمله نرگستان ، خمسر و چمثقال لایروبی صورت گرفته و به زودی لایروبی ۳ کیلومتر از رودخانه “خوبک” منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می شود.

وی در خصوص لایروبی رودخانه ها در جهت آبگذری سیلاب در دیگر نقاط استان افزود : رودخانه سید علی اکبری در لاهیجان به طول ۱۲ کیلومتر لایروبی شد و به زودی لایروبی رودخانه شلمانرود در شهرستان لنگرود به طول ۶.۵ کیلومتر آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به بند (و) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل‌کشور گفت : به منظور تامین بخشی از کسری منابع اعتباری مورد نیاز طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب، به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها اجازه داده شد تا بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای را در قالب قرارداد مشارکت عمومی- خصوصی، به پیمانکاران واگذار و از محل منابع یاد شده نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کنند.

خرمی ادامه داد ؛ شرکت آب منطقه ای گیلان با استفاده از بند (و) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل‌کشور تا کنون نسبت به برگزاری مزایده ها و انتخاب پیمانکاران برای ساماندهی و لایروبی ۱۲ نقطه از رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در شهرستانهای املش ،تالش ، رودسر ،رودبار و آستارا در راستای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کرده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص انهار نیازمند لایروبی در فصل آبی جاری گفت : شرکت آب منطقه ای گیلان برای انهار نیازمند لایروبی به منظور آماده سازی در فصل آبی۱۴۰۰ -۱۳۹۹ برنامه ریزی نموده و از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه می باشد که احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در صورت بارش های شدید وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 5 =