تحقق ۶۵ درصدی برنامه هدفگذاری صادرات کالاهای غیرنفتی از گیلان

0 29

استاندار گیلان با اشاره به هدف گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات کالاهای غیر نفتی از استان برای امسال، گفت: در هشت ماهه نخست ۶۵ درصد این برنامه محقق شده است.

عصرکاسپین / ارسلان زارع صبح یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان با اشاره به نقش فرابخشی این کارگروه، اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در این کارگروه در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، کنترل بازار و رفع مشکلات نقش دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید واحدهای تولیدی و طرح‌های نیمه تمام صادرات محور در سطح استان شناسایی شود، افزود: طرح‌های نیمه تمام با این ظرفیت باید اولویت بندی و در راستای تکمیل و بهره برداری از آنها اقدام شود.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به همکاری بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری، گفت: با توجه به وجود مزیت‌های رقابتی در استان گیلان باید برای بهره برداری از این پتانسیل برنامه ریزی شود.

وی به هدف گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات کالاهای غیر نفتی از استان گیلان برای امسال اشاره و با بیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد این برنامه محقق شده است، تصریح کرد: شاهد افزایش ۵۸ درصدی صادرات غیر نفتی از استان گیلان در هشت ماهه نخست امسال هستیم.

زارع در ادامه با بیان اینکه کمیته نیز در ذیل همین کارگروه برای شناسایی موانع اخلال در امر صادرات استان گیلان تشکیل شود، گفت: قطعاً این کمیته می‌تواند به اصلاح امور کمک فراوانی کند.

وی با تأکید بر ضرورت تعیین بسته‌های تشویقی و حمایتی برای فعالان حوزه صادرات، اظهار کرد: تشکیل میز کالایی محصولات کشاورزی راهکاری خوبی است تا ضمن شناسایی مشکلات در بخش‌های مختلف این حوزه، حمایت‌های لازم نیز از فعالان این عرصه انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + هجده =