در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان مطرح شد؛ کسب رتبه اول گیلان در پرداخت تسهیلات به واحد های آسیب دیده

0 29

عباس علیزاده مدیرکل تعاون , کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گزارشی از تسهیلات مشاغل خانگی , روستایی و عشایری و واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان ارائه کرد.

عصر کاسپین/ در این جلسه که ۲۳ مدیر دستگاه اجرایی نیز به صورت ارتباط تصویری در جلسه حضور داشتند؛ علیزاده به اثرات مخرب کرونا بر اقتصاد و اشتغال اشاره کرد و گفت: بخشی از مشاغل و خدمات به ویژه در حوزه گردشگری با شیوع کرونا دچار آسیب شدند که لازم است در جهت حل مشکلات واحدهای فعال در این بخش و بیکاری موقت شاغلان آن، اقداماتی موثر صورت گیرد.

وی به موضوع تسهیلات واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخت و عنوان کرد : استان گیلان با پرداخت مبلغ تسهیلات ۳۳۵۳ میلیارد ریال از این تسهیلات رتبه اول را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه ۸۹ درصد از تسهیلات موجود در سیستم بانکی استان جذب شده، به تعدادی از پرونده های باقیمانده نزد بانک ها اشاره و تاکید کرد که هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.

مدیرکل تعاون , کار و رفاه اجتماعی در گزارش خود ضمن تاکید ادامه پرداخت تسهیلات براساس درخواست متقاضیان در سامانه کارا که به سیستم بانکی ارسال شده و واجد شرایط هستند عنوان کرد : بانک های عامل نسبت به تعیین تکلیف و پرداخت تسهیلات معرفی شده اهتمام ویژه داشته تا با پرداخت این تسهیلات بتوانیم از واحد های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا حمایت کنیم.

وی همچنین در گزارش خود به تسهیلات روستایی و عشایری اشاره نمود و عنوان کرد : تاکنون تعداد ۳۹۴۰ طرح با مبلغ ۳۸۵۳ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال ۶۷۹۳ نفراز این تسهیلات استفاده کرده اند.

علیزاده در پایان بر لزوم پیگیری جذب منابع اختصاصی واحد های گردشگری (هتل ها، واحد های بوم گردی، اقامتگاه های سنتی، مجتمع های گردشگری، دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری و همچنین راهنمایان گردشگری) از طریق مراجعه مدیران این واحد ها به سامانه کارا و انجام فرایند ثبت نام تاکید کرد.

زارع استاندار گیلان با تاکید بر لزوم هم افزایی برای حل مشکلات حوزه تولید و توسعه اشتغال ، نیل به اهداف استان در حوزه های مذکور را یادآور شد و گفت: لازم است بانک های عامل، موضوع تخصیص اعتبارات مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان ضمن اشاره به رتبه اول استان گیلان در تسهیلات واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدیران دستگاه های اجرایی جهت برقراری پیوند حلقه های مفقوده بین شاغلان مشاغل خانگی و واحدهای پشتیبان، به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری و گسترش فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: باید پیگیری های لازم در جهت تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش و نیز رفع موانع فعالیت پشتیبان ها صورت گیرد.

دکتر زارع ثبت دقیق اشتغال ایجاد شده استان در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راستی آزمایی آن را امری مهم خواند و گفت: پایش مستمر بنگاه های اقتصادی از سوی دستگاه ها و جلوگیری از تشکیل بحران کارگری با ارائه ساز و کار قانونی، یک ضرورت است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هفت =