دکترلاری در رشت: در تولید واکسن کرونا به‌خوبی پیشرفته‌ایم/ پیشرفت ۲۷ درصدی گیلان در اجرای طرح شهید سلیمانی/شمار مبتلایان به کرونا در استان‌های شمالی رو به افزایش است

0 27

دکتر سیما سادات لاری، ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی از اجرای موفق این طرح که گفته‌شده بالغ‌بر ۲۷ درصد رشد داشته ابراز خرسندی کرد.
عصرکاسپین/صبح امروز نشست مدیریت و مبارزه با بیماری ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، سردار محمد عبدالله پور- فرمانده سپاه قدس گیلان، دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از معاونین دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

در تولید واکسن کرونا به‌خوبی پیشرفته‌ایم

دکتر سیما سادات لاری، ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمال کشور در این نشست با اشاره به تلاش‌های وزارت بهداشت در جهت مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: سیستم سلامت در بحران کرونا سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شده و در تولید واکسن نیز به‌خوبی پیش رفته و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

اوج و بلوغ مدیریت بیماری کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در حال شکل گرفتن است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه اوج و بلوغ مدیریت بیماری کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در حال شکل گرفتن است، افزود: روحیه شهید سلیمانی خالصانه خدمت کردن و عاشق مردم بودن بود و اکنون مزین شدن این طرح به نام شهید سلیمانی موجب شده تا همه بیشتر کمک کنند.

ابراز خرسندی ناظر عالی وزیر از اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در گیلان

سخنگوی وزارت بهداشت از پیشرفت‌های حاصل شد در گیلان به جهت اجرای طرح شهید سلیمانی ابراز خرسندی کرد و گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاون بهداشتی آن نقشه راه خوبی برای پیشبرد طرح دارند و اکنون نتیجه آن ملموس و پیشرفت‌ها مشخص است.

همدلی پیش‌آمده و نقشه راه تبیین شده امیدوارکننده است

دکتر لاری با بیان اینکه وزیر بهداشت و سپاه شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و هیچ مأموریتی جز کنترل و قطع ویروس ندارند، خاطرنشان کرد: همدلی پیش‌آمده و نقشه راه تبیین شده قابل‌تقدیر و امیدوارکننده است.

وی از تقویت بنیه و سرمایه‌های اجتماعی در کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: همه کشور و نظام در حال صرف کردن غیرتی هستند تا طرح شهید سلیمانی به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

شمار مبتلایان به کرونا در استان‌های شمالی رو به افزایش است

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمال کشور از صعودی بودن شمار مبتلایان به کرونا در استان‌های شمالی خبر داد و گفت: با توجه به سرد شدن هوا و احتمالاً بستن درب و پنجره‌ها تهویه کافی در منازل صورت نگرفته و انتشار و اشاعه ویروس بیش‌ازپیش است.

شناسایی بیماران کرونایی از بین جمیعت گیلان بسیار راحت است

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در کرونا پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: دو هزار و ۷۶ پایگاه مقاومت در استان وجود دارد که شناسایی، آموزش و بیماریابی کرونایی برای بسیجیان بسیار راحت است.

تعین یک نفر در بین خانوارهای گیلان به‌عنوان مسئول کرونا در خانه

وی با بیان اینکه در هر خانه یک نفر به‌عنوان مسئول کرونا انتخاب و آموزش داده‌شده، افزود: علاوه بر آموزش مسئول کرونا در هر خانه، چند شماره تماس از ۴۰۳۰ و مراقبین بسیج به آن‌ها داده می‌شود تا در بروز مشکل سریعاً تماس بگیرند.

بیماران نیازمند در غربالگری شهید سلیمانی حمایت می‌شوند

فرمانده سپاه قدس گیلان مراقبت از بیماران و حمایت از آسیب‌پذیران را در طرح شهید سلیمانی مورد تأکید قرارداد و گفت: سپاه علاوه بر تأمین غذا بیماران نیازمند در این طرح، توجه نسبتاً مطلوبی به آسیب‌پذیران بیمار در این طرح دارد و گاها حداقل حقوق موردنیاز خانوار را در مدت‌زمان معین پرداخت می‌کند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه سپاه علاوه بر بیماریابی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، ملزومات بهداشتی و حفاظت فردی خانوارها را نیز تأمین می‌کند، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۲۵ تب‌سنج نیز به جهت اعتمادسازی و تب‌سنجی مردم استان توسط گروه‌های عملیاتی خریداری‌شده و در اختیارشان قرارگرفته است.

طرح شهید سلیمانی با وحدت، همدلی و به‌دوراز حاشیه‌نگاری موفق خواهد بود

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با وحدت، همدلی و به‌دوراز حاشیه‌نگاری موفق خواهد بود، افزود: بیش ازآنچه در توان کادر سلامت است مردم و بسیجیان در میدان پای‌کار هستند و هیچ خانواری در سطح استان وجود ندارد که از غربالگری پنهان بماند.

سپاه هیچ کاری مهم‌تر از کنترل کرونا ندارد

فرمانده سپاه قدس گیلان از تعطیل شدن تمامی بخش‌ها و حوزه‌های خدمات‌رسانی این نهاد انقلابی خبر داد و گفت: سپاه هیچ کاری مهم‌تر از کنترل شیوع کرونا ندارد و در این زمینه هیچ کمبود نیروی نداریم و باقدرت این طرح را اجرا خواهیم کرد.

طرح شهید سلیمانی موجب همدلی و هم‌افزایی همه‌جانبه شده است

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، اجرای طرح شهید سلیمانی به جهت بیماریابی را حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: مزین شدن طرح غربالگری به نام شهید سلیمانی موجب همدلی و هم‌افزایی همه نیروها در استان شده است.

وی با اشاره به همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با علوم پزشکی جهت اجرای موفق‌تر طرح شهید سلیمانی، افزود: سپاه و بسیج در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با کادر سلامت بود و اکنون نیز همراه است و امیدواریم ویروس کرونا در این استان پیش‌تر کنترل شود.

بالغ‌بر ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان غربالگری شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری استان، گفت: بالغ‌بر۶۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

دکتر سالاری با اشاره به فعالیت گروه‌های همکار در طرح شهید سلیمانی، افزود: با توجه به گذشت ۵ روز از اجرای طرح شهید سلیمانی دو هزار و ۳۹۱ گروه همکار و ۶ هزار و ۷۷۳ داوطلب بسیجی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می‌کنند.

پیشرفت ۲۷ درصدی گیلان در اجرای طرح شهید سلیمانی/ ۶۲ درصد افراد مشکوک غربالگری شده ویزیت شدند

وی از پیشرفت ۲۷ درصدی گیلان در اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر در این طرح مشکوک و ۶۲ درصد آن‌ها توسط پزشک ویزیت شدند.

تست ۱۹ درصد افراد مشکوک به کرونا مثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ۴۳ درصد افراد ویزیت شده ، نمونه‌گیری نیز شده، گفت: تست کرونا ۱۹ درصد از افراد نمونه‌گیری شده مثبت شده است.

۷۵ درصد موارد مشکوک ویزیت شده در قرنطینه خانگی هستند

دکتر سالاری با بیان اینکه ۷۵ درصد موارد مشکوک ویزیت شده توسط پزشک تحت قرنطینه خانگی قرارگرفته‌اند، گفت: مواد مثبت کووید۱۹ به‌صورت ۱۰۰ درصدی تحت مراقبت قرار دارند.

۱۶ درصد افراد مشکوک به کرونا سالمند و ۱۳ درصد دارای بیماری زمینه‌ای هستند

وی با بیان اشاره به وضعیت سایر بیماران غربال‌شده در طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد موارد مشکوک شناسایی‌شده سالمند بوده و ۱۳ درصد نیز بیماری زمینه‌ای داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان علت موفقیت گیلان در طرح شهید سلیمانی را همراهی بسیج و سپاه با کادر سلامت دانست و گفت: بسیج و سپاه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و خدماتشان تقریباً چند برابر کادر سلامت است.

گفتنی است در این نشست مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های ۱۶ گانه نیز حضور داشتند و دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین دو تن از رؤسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها به ارائه گزارش پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + پنج =