طرح ساماندهی آب‌های سطحی رشت ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

0 15

رئیس شورای شهر رشت گفت: ۸۰ درصد ساماندهی آب‌های سطحی رشت انجام شده و به‌دنبال تأمین اعتبار برای درصد باقی‌مانده آن هستیم.

عصر کاسپین/ احمد رمضان‌‌پور با بیان اینکه شهر رشت به‌دلیل پایین بودن نسبت به دریا شرایط خاصی دارد اظهار داشت: در سال‌های ابتدایی تشکیل شهرداری رشت سیستم فاضلاب خانگی به رودخانه‌ها متصل بود و با بارش باران و ایجاد سیل آب‌ها بالا آمده و در نقاط مختلف شهر آبگرفتگی‌های شدیدی داشتیم.

رئیس شورای شهر رشت افزود: در سال‌های بعد با ایجاد شرکت‌ها و سازمان‌های آب و فاضلاب عملکردهای دیگری شکل گرفت و در اوایل دهه ۷۰ دولت دنبال گرفتن وام با نرخ پایین از بانک جهانی بود تا بتواند بحث فاضلاب بعضی از شهرها را ساماندهی کند که دو شهر انزلی و رشت نیز در مجموعه این شهرها قرار داشتند که متأسفانه برنامه های طراحی شده برای این دو شهر اجرایی نشد.

رمضان‌‌پور تصریح کرد: در این سال‌ها اقدامات متعددی در جهت ساماندهی فاضلاب‌ها و آب‌های سطحی رشت انجام شده که در این راستا چندین بار درخواست تشکیل کمیته‌ای را داشتیم تا میزان اعتبارات پرداخت شده برای این طرح‌ها و نیز خروجی آن بررسی شود که متأسفانه تاکنون این اقدام انجام نشده و هیچ شناسنامه‌ای در ارتباط با این عملکردهای انجام شده نداریم.
وی با بیان اینکه سازمان آب و فاضلاب متولی ساماندهی فاضلاب‌ها است و ساماندهی آب‌های سطحی در حوزه کاری شهرداری ها و قرار می‌گیرد افزود: با گذشت زمان و گسترش شهر رشت و افزایش ساختمان سازی شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی و ایجاد کوچه‌های غیرقانونی در برخی از مناطق بودیم که این خود باعث ایجاد آبگرفتگی در مواقع بارش باران می‌شود زیرا در ساخت آن‌ها هیچ راه خروجی برای آب تعبیه نشده است.

رئیس شورای شهر رشت گفت: شورای چهارم به‌دنبال ساماندهی آب‌های سطحی شهر رشت بود و در این زمینه قراردادهای بسیاری با شرکت‌های عمرانی متعددی بسته شد آغاز این کار با شورای چهارم بوده و ادامه آن به شورای پنجم انتقال یافت که در راستای این طرح بدهکاری‌های سنگینی از شورای چهارم بر روی دست شورای پنجم شهرداری رشت قرار گرفت.

رمضان‌پور تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد پروژه ساماندهی آب‌های سطحی رشت انجام شده و در این حوزه قراردادهایی با پیمانکاران بسته شده ولی زمانی که آن درصد باقی‌مانده عملیاتی نشود ما همچنان شاهد آبگرفتگی معابر هستیم و ادامه این طرح نیز بستگی به میزان تأمین اعتبارات شهرداری رشت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + شش =