فرماندار رشت: عادی‌انگاری‌ کرونا باعث اِعمال مجدد محدودیت‌ها می‌شود

0 22

فرماندار رشت گفت: شهرستان رشت از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفت اما نباید تصور شود که شرایط عادی است زیرا ساده‌انگاری‌ها مجدداً تعطیلی‌ها و اِعمال محدودیت‌ها را به‌همراه دارد.
عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه مقابله با کرونای شهرستان رشت برخی اثرات و تبعات کرونا در اقتصاد کشورمان و گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در این شرایط، ارتقاء و حفظ سلامت جامعه به‌عنوان اولویت نخست ضروری بود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه کرونا بسیاری از روابط اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه را تحت تاثیر قرار داد خاطرنشان کرد: در این میان حفظ سلامت جامعه ضروری بود زیرا اگر خدشه‌ای به سلامت جامعه وارد شود تمام فعالیت‌ها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه برای عبور از این دوران سخت نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی هستیم و صرفاً فقط با بستن مغازه‌ها نمی‌توان با کرونا مقابله کرد افزود: برای مقابله با کرونا باید تفکرات و اندیشه‌های خود را در کنار هم بگذاریم.
فتح‌اللهی با اشاره به اینکه همه باید در اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی مشارکت و همکاری کنند تصریح کرد: تداوم تعطیلی‌ها‌ خسارت زیادی به اصناف و اقشار مختلف جامعه می‌زند بنابراین همه باید مشارکت کنند تا طرح غربابگری زودتر انجام شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و بخش خصوصی خاطرنشان کرد: از تمامی فعالان رسانه‌ای و اصحاب رسانه که در بحران کرونا برای جلب مشارکت و همراهی مردم و آگاهی بخشی به جامعه در کوشیدند نیز تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه وضعیت این شهرستان به‌جهت همراهی‌های مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفت گفت: اما نباید تصور شود که شرایط عادی است زیرا ساده‌انگاری‌ها مجدداً تعطیلی‌ها، فشارهای اقتصادی و اِعمال محدودیت‌ها را به‌همراه دارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت با اشاره به ممنوع بودن عادی‌انگاری‌ و بی‌تفاوت عبور کردن از کنار کرونا تصریح کرد: برای عبور از این مرحله سخت باید نگاه حساسی به قضیه کرونا داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ارائه‌دهنده خدمات ضروری حداقل با دو سوم‌ پرسنل و سایر دستگاه‌های غیرضروری هم حداقل با یک دوم پرسنل فعالیت داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =