فرماندار لنگرود: لنگرود در وضعیت نارنجی/ اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی به مدت ۲ هفته در شهرستان لنگرود

0 41

« مهندس حیدری » در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا محدودیت‌های شدید کرونایی از اول آذر به مدت ۲ هفته در شهرستان لنگرود اعمال می شود.

عصر کاسپین/ فرماندار شهرستان لنگرود، وضعیت شهرستان را نارنجی اعلام کرد و افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل گروه سوم و چهارم در شهرستان لنگرود حق فعالیت ندارند که مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوز فعالیت تا اطلاع ثانوی را ندارند.

فرماندار لنگرود ادامه داد: گروه چهارم شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی، کافه، قهوه خانه و شهربازی‌هاست.

مهندس حیدری با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند که تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به درستی اجرا شود، تصریح کرد: رعایت حداقل عبور و مرور و حضور در اماکن عمومی مهم ترین توصیه در زمان محدودیت های شدید کرونایی است که باید همه شهروندان رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرها به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم بندی شده و دوشنبه هر هفته این موارد مورد ارزیابی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مردم همکاری لازم را داشته باشند تا میزان شیوع بیماری به حداقل کاهش یابد.

فرماندار لنگرود کمک همه اقشار در شرایط کرونایی را امری مهم و ضروری دانست و اظهارکرد: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و ارتقا آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از جمله راهبردهای هفت گانه در محدودیت های جدید کرونایی است.

مهندس حیدری تصریح کرد: افراد باید حسب نوع کار از اداره مربوطه خود مجوز تردد دریافت کنند و ادارات لیست افراد شاغل رو به فرمانداری معرفی کنند تا فرمانداری حسب نامه ای به نیروی انتظامی و پلیس راهور افراد مشمول را معرفی کنند.

فرپاندار لنگرود با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا ویروس، خاطرنشان ساخت: این طرح به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه، یک پایگاه سلامت» عملیاتی می‌شود که از امروز به صورت سراسری اجرا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =