فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش: شهید کشوری با ۲ بال تعهد و تخصص الگو شد

0 34

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت: شهید کشوری پیش از پرواز با پرنده آهنین به واسطه ۲ بال تعهد مکتبی و تخصص و دانش اوج گرفت و الگوی بزرگ هوانیروز شد.

عصر کاسپین/ سرهنگ خلبان ولی رحمانی روز شنبه در جمع تعدادی از دانشجویان دانشکده هوانیروز ارتش در اصفهان به مناسبت روز هوانیروز افزود: انقلاب اسلامی ایران منبعث از انقلاب بزرگ نبوی است که در آن مداد دانشمند ارزشی بالاتر از خون شهید دارد.
وی با تبریک و تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور، ادامه داد: توانایی یک کشور و جامعه در گرو دانایی و دانش است و لذا می‌بینیم دشمنان استکباری و صهیونیستی همواره به دنبال ترور دانشمندان هستند.
فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش اظهارکرد: راه علم و دانش به برکت انقلاب به روی جوانان ما باز شد و این اقدامات مذبوحانه جز رسوایی داعیه داران آزادی نتیجه‌ای ندارد و نظام اسلامی نیز پاسخ این اقدامات را به وقت مناسب قاطع و کوبنده خواهد داد.
وی با اشاره به تقارن و نزدیک روز دانشجو و روز هوانیروز، تاکید کرد: دانشجو کسی است که با جستجوی حق از یک سو و با کسب و تولید علم برای رشد و اعتلای حق و حقیقت همت خویش را به کارگیرد.
وی تاکید کرد: نقطه اتصال این ۲ مناسبت عزت، استقلال، ایستادگی و مقاومت در راه آرمان‌ها و نهراسیدن از دشمن است.
رحمانی خاطرنشان کرد: در این میان دانشجوی هوانیروز علاوه بر کسب توشه علم و دانش و خودسازی با تدبر و دقت در منش و سلوک خلبانانی چون شهید کشوری به عنوان قله‌های ولایت‌پذیری، شجاعت، شهادت طلبی، ابتکار در شیوه رزم، خلاقیت و خستگی ناپذیری در وادی استقلال و عزت جامعه اسلامی گام برمی‌دارد.
وی خطاب به دانشجویان خلبانی و رشته‌های مختلف مهندسی بالگردی، گفت: تخصص انسان وقتی می‌تواند در خدمت به کشور موثر و تاریخ ساز شود که در بستر اخلاقی و معارف دینی متبلور شود.
وی با بیان اینکه شناسایی الگوی‌ها به انسان کمک می‌کند تا در این وادی راه را با سرعت بیشتری بپیماید تصریح کرد: شهید خلبان احمد کشوری یکی از برجسته‌ترین الگوهای تاثیر گذار در خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که رشادت او موجب شد چنین روزی به عنوان روز هوانیروز نامگذاری شود.
پانزدهم آذرماه سالگرد شهادت خلبان شهید احمد کشوری به عنوان روز هوانیروز نامگذاری شد.
همچنین تعدادی از دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۲۲ در اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و این روز به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =