«نداشتن گوشی» یا «مشکل اینترنت» برخی دانش‌آموزان توابع رشت را از تحصیل محروم کرده است

0 27

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت از برگزاری زودهنگام انتخاب هیئت رئیسه شورای شهرستان رشت در روزهای آتی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان برخی بخش‌های تابعه شهرستان به‌خاطر نداشتن گوشی یا اینترنت از ادامه تحصیل محروم شدند.
عصر کاسپین/ ابراهیم اخوان عصر امروز در نشست خبری رئیس شورای شهرستان رشت از برگزاری زودهنگام جلسه هیئت رئیسه شورای شهرستان رشت به درخواست فرمانداری در روزهای آتی خبر داد و اظهار داشت: بنده به‌دلیل انتقاداتی که نسبت به عملکرد دولت در نشست خبری مردادماه امسال داشتم از تمام جلسات فرمانداری شهرستان رشت منع شدم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه به‌طور شفاف در قانون آمده که بدون استثنا باید اعضای شوراها و یا نماینده شوراها در جلسات فرمانداری شهرستان دعوت و حضور داشته باشند گفت: طبق قانون، استاندار، فرمانداران و سایر بخشداران موظف هستند در جلسات و کمیته‌های تخصصی مرتبط از نمایندگان شوراهای بخش و شهرستان به‌عنوان عضو ناظر در جلسات دعوت به‌عمل آورند.

اخوان با بیان اینکه اعضای شوراها منتخبان مردم هستند و نظرات و مشکلات مردم را به‌گوش مسئولان می‌رسانند تصریح کرد: جلسه هیئت رئیسه‌ شورای شهرستان رشت پنج‌شنبه ۱۳ آذرماه رأس ۱۰ با حضور اعضاء برگزار می‌شود و بنده ۲ سال پیاپی ریاست شورای شهرستان را برعهده داشتم و دیگر هم نامزد نمی‌شوم.
وی با اشاره به عدم اختصاص سهمیه قیر برای بهسازی جاده‌های خشکبیجار خاطرنشان کرد: بیش از ۳ سال است که قیر به بخش خشکبیجار اختصاص شهرستان رشت ندادند و تنها قیر اختصاص یافته به‌دلیل رایزنی نمایندگان مجلس بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت به مشکلات برخی دانش‌آموزان در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در سطح این شهرستان کودکانی هستند که یک سال به‌دلیل نداشتن گوشی یا مشکلات اینترنت از تحصیل محروم هستند؛ چندین مدرسه در بخش خشکبیجار نیز درگیر این مشکلات هستند و در روستاها مشکلات اساسی‌تر است.

وی با اشاره به مشکلات حدود مرزی در بعضی روستاهای شهرستان خاطرنشان کرد: چند روستای بخش خمام، خشکبیجار و کوچصفهان دچار مشکلات حدود مرزی هستند از طرفی شهرداری‌هایی داریم که یک سال است که پرسنل آن‌ها حقوق اضافه‌کار نگرفتند و اگر ما به‌عنوان نمایندگان مردم این مباحث را مطرح نکنیم پس چه کسی باید مطرح کند؟

اخوان ابراز داشت: بنده در طول ۳ سال که ریاست شورای شهرستان رشت را برعهده داشتم، میزان دریافتی‌ام کلاً ۱۵ میلیون تومان بوده است که بیشتر این مبلغ را برای شهروندان خرج کردم و چیزی از شورا برای خودم هزینه نکردم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: ۲۹۸ شورا در بخش روستاها و شهرها تحت نظر شورای شهرستان رشت هستند اما بنده به‌عنوان منتخب مردم حتی در ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت هم دعوت نشدم در صورتی‌که ما حق داریم بدانیم در این جلسات چه تصمیماتی برای مردم گرفته می‌شود.

اخوان اظهار داشت: مردم ما نجیب و شریف هستند و هرکاری که برای این مردم انجام دادیم شق‌القمر نکرده‌ایم بلکه وظیفه‌مان بوده و همه موظف به خدمتگزاری هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − ده =