همه شهرهای قرمز استان گیلان از امروز نارنجی شد

0 17

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا همه شهرهای قرمز از ۲۹ آذرماه به وضعیت نارنجی درمی‌آیند.

عصر کاسپین/ محمود قاسم‌نژاد اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از روز شنبه ۲۹ آذرماه تا روز یکشنبه ۳۰ آذر به‌مدت ۲ روز به مناسبت شب یلدا در سراسر کشور در تمامی شهرها محدودیت‌هایی برای تردد و اصناف اجرا می‌شود و در استان گیلان نیز به تبع این روند در حال اجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: برای افرادی که با اتومبیل‌های شخصی تردد می‌کنند از ساعت ۸ شب تا ۴ صبح در تمامی شهرها ممنوعیت تردد وجود دارد و در این ممنوعیت وضعیت شهرها مطرح نیست و در همه شهرها با هر وضعیتی این محدودیت اجرا می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گیلان گفت: در این دو روز اصنافی که در گروه شغلی اول بوده و خدمات ضروری ارائه می‌دهند اعم از داروخانه، میوه فروشی، نانوایی، سوپر مارکت، قصابی و پروتئینی‌ها مجوز ارائه خدمات دارند و مابقی گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت از ساعت ۱۸ به بعد ممنوعیت فعالیت دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: گروه‌های ۲، ۳ و ۴ مجاز به فعالیت در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز در این ۲ روز از ساعت ۶ عصر به بعد ممنوعیت فعالیت داشته و پس از این ۲ روز از ۱ دی‌ماه پروتکل‌هایی که برای وضعیت‌های سه‌گانه زرد، نارنجی و قرمز تعیین شده برای این واحدها قابل اجرا است.

قاسم‌نژاد عنوان داشت: وقتی گفته می‌شود در شهرهای قرمز یک گروه شغلی مجاز به فعالیت است بنابراین گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و به همین شکل در شهرهای نارنجی وقتی می‌گوییم ۲ گروه شغلی می‌توانند فعالیت کنند یعنی فقط گروه ۱ و ۲ گروه مجاز به فعالیت هستند.

جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا استان گیلان خاطرنشان کرد: در شهر های زرد نیز بعد از این ۲ روز همان پروتکل‌های قبلی اجرا می‌شود و وضعیت ادارات استان گیلان در همه وضعیت‌های سه‌گانه به همان روند اعلامات قبلی قابل اجرا است.

وی گفت: طبق اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از شنبه مورخ ۲۰ آذرماه پس از یک ماه اجرای محدودیت‌های هوشمند در حال حاضر در کل کشور هیچ شهر قرمزی نداریم و همه شهرهای قرمز نارنجی محسوب می‌شوند؛ چهار شهر قرمز استان گیلان نیز به وضعیت نارنجی درآمدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =