وضعیت کرونایی ۴ شهر استان گیلان هنوز قرمز است

0 21

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: چهار شهر آستارا، رودسر، تالش و بندرانزلی در استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

عصر کاسپین/ آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴ شهر آستارا، رودسر، تالش و بندرانزلی اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند که از طرف وزارت بهداشت نیز اعلام شده مابقی شهرهای استان گیلان در وضعیت نارنجی بوده و معنی این آمار فعال بودن بیماری کرونا در گیلان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از مردم فهیم گیلان می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند افزود: مردم باید از برگزاری تجمع به‌ویژه دورهمی در شب یلدای پیش رو خودداری کنند زیرا ممکن است برای شرکت در یک دورهمی شب یلدا، آینده و چند سال آینده عمرشان را از دست داده و یا فوت شوند.
فرماندار رشت نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان رشت اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد در این شرایط فقط مشاغلی که در گروه ۱ و ۲ قرار دارند اجازه فعالیت داشته و برای سایر گروه‌ها همچنان منع فعالیت وجود دارد.

علی فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: با وضعیت کنونی، برگه‌های ترددی که از ابتدای محدودیت‌های تردد کرونایی صادر شده همچنان اعتبار دارد و از شهروندان عزیز می‌خواهیم که به هیچ عنوان برای تمدید این برگه‌های تردد مراجعه نکنند‌.

وی تصریح کرد: افراد برای تهیه برگه تردد می‌توانند وارد سایت فرمانداری رشت شده و مشخصات خودروی خود را در این سایت وارد کنند و پس از صدور کد رهگیری به فرمانداری رشت مراجعه کرده و برگه‌های تردد خود را دریافت کنند.

فرماندار رشت با بیان اینکه ادامه این محدودیت‌ها به رفتار همه اقشار جامعه بستگی دارد افزود: آمارها گویای این است که هر زمان پرتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم وضعیت بهبود پیدا کرده و هر زمان که بی‌تفاوت بوده و با دید عادی انگاری با کرونا برخورد کردیم، وضعیت وخیم‌تر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =