کشف گوشت غیربهداشتی و سلاح شکاری فاقد مجوز در تالش

0 27

فرمانده انتظامی تالش از کشف ۲۵۰ کیلوگرم گوشت گاو فاقد مجوز حمل و بهداشت خبر داد و اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان نیز سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز را از شکارچیان متخلف کشف و ضبط کرد.

عصر کاسپین/ فرمانده نیروی انتظامی تالش روز چهارشنبه اظهار کرد: روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی بخش اسالم، حین گشت‌ در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پیکان وانت که از مسیر شرق به غرب در حرکت بود، مشکوک شده و در بازرسی از آن، ۲۵۰ کیلوگرم گوشت گاو فاقد مجوز حمل و بهداشت را کشف کردند.

سرهنگ حسین جمال‌دار افزود: برابر دستور قضائی، راننده ۶۳ ساله به همراه گوشت‌ کشف شده برای سیر مراحل قانونی به قرنطینه دامی تالش ارجاع داده شد و فرآورده‌های دامی باید با مجوز مبادی ذیربط و با خودروهای مخصوص و یخچال دار حمل شود و نیروی انتظامی با متعرضان به سلامت عمومی برخورد می‌کند.

کشف و ضبط سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: در هفته جاری در پی گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت به منظور جلوگیری از شکار غیرمجاز در اراضی روستای طولارود و کله سرا در بخش اسالم، سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

عارف شادکام ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط ‌زیست تالش به طور شبانه‌روزی در حال کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان در حوزه شکار و صید، برابر با قانون و قاطعیت برخورد می شود.

وی از دوستداران طبیعت و حیات وحش تالش تقاضا کرد با توجه به ممنوعیت شکار در سال جاری در صورت مشاهده هر گونه شکار، مراتب را در اسرع وقت به اداره حفاظت محیط زیست تالش اطلاع دهند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعتیو اراضی جنگلی، کوهستانی و جلگه ای در ۱۱۰ کیلومتری غرب استان گیلان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =