کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس: ضرورت تسریع در عملیات پروژه حمل و نقل ریلی/ رشت به تصفیه‌خانه‌های جدید فاضلاب نیازمند است

0 16

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در جلسه شورای اداری شهرداری که با حضور شهردار و نماینده دیگر مردم رشت در مجلس برگزار شد، ضمن تشکر از شهردار و مدیران شهری افزود: علاوه بر ساماندهی هر چه سریع‌تر دو رودخانه رشت، این شهر به تصفیه‌خانه‌های جدید فاضلاب نیازمند است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

عصر کاسپین/ نماینده مردم رشت در مجلس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که توسط دولت به مجلس تحویل داده شد را مورد ارزیابی قرار داد و در تشریح این مطلب عنوان کرد: در این لایحه، بودجه عمومی کشور ۹۲۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده که این میزان به نسبت سال ۹۹ که ۵۸۰ هزار میلیارد تومان بود حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کوچکی‌نژاد حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان از کل بودجه عمومی کشور در سال آینده را بودجه اختصاصی دستگاه‌ها و مابقی را هم مالیات و درآمدهای حاصل از فروش نفت اعلام کرد و افزود: بودجه شرکت‌های دولتی هم هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده از طرفی با نگاهی به لایحه بودجه در می‌یابیم که بسیاری از درآمدها خرج کارکنان دولت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس واگذاری شرکت‌ها در قانون اصل ۴۴ را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده بودجه شرکت‌ها به هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: این شکل از بودجه‌ریزی نشان می‌دهد اصل ۴۴ قانون اساسی هم رعایت نشده و شرکت‌ها همچنان در دست دولت باقی مانده‌اند.

وی بودجه سال ۱۴۰۰ را پرچالش‌ترین بودجه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ضمن اشاره به نشست خبری اخیر ریاست مجلس و گفت‌وگوی وی با مردم یادآور شد: تامین کالاهای اساسی ۳۰ میلیون‌ نفر قانونی است که مجلس آن را مصوب کرده و برای اجرای این قانون در سال ۱۴۰۰ به اعتبار بسیار زیادی نیاز است.

نماینده مردم رشت در مجلس منابع اعتباری را موتور محرکه توسعه کشور پس از نیروی انسانی اعلام کرد و افزود: برای حمل و نقل ریلی شهر رشت بودجه‌ای بسیار ضعیف در لایحه اختصاص داده شده از طرفی با حضور شورا و شهردار رشت چندین جلسه را در تهران برگزار کردیم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه نام رشت در کنار شهرهای بزرگی مانند اصفهان، شیراز و مشهد قرار دارد امامنابع اعتباری محدود است، شروع عملیات اجرایی پروژه حمل و نقل ریلی شهر رشت را در اسرع وقت ضروری دانست و افزود: با پیگیری‌های فراوان سرانجام اجرای سد عزیزکیان و ساماندهی دو رودخانه شهر رشت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اختصاص هزار میلیارد تومان به صندوق محیط‌زیست برای اجرای طرح‌های پسماند و زباله‌ سوز را اشتباهی که مجلس در سال گذشته مرتکب شد خواند و عنوان کرد: با اصلاحاتی که مجلس انجام داد اختصاص این اعتبارات مجدد به سازمان شهرداری‌ها ودهیاری های کشور برگشت داده شد.

وی از اختصاص هزار میلیارد تومان به سازمان شهرداری‌هاو دهیاری ها در سال ۱۴۰۰ برای ساماندهی پسماند با اولویت شهرهای شمالی کشور خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که اعتبارات خوبی از این بخش به شهرداری رشت اختصاص پیدا کند از طرفی جبران عقب‌ماندگی شهر رشت هم از موضوعاتی است که به شدت آن را پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس دریافت هر چه بیشتر اعتبارات ملی توسط شهرداری را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه تا امروز شهرداری بیشتر روی عوارض ساختمانی و ماده ۱۰۰ تکیه داشته است، یادآور شد: مجلس قصد دارد در مورد ماده ۱۰۰ تغییراتی ایجاد کند بنابراین شهرداری باید از این منابع درآمدی دست بکشد.

کوچکی‌نژاد نسق سازی، غیراستانداردسازی و خلاف‌سازی را به عنوان مشکلاتی که در شهر رشت بحران عظیمی به وجود آورده است تلقی کرد و با بیان اینکه اگر حادثه‌ای ایجاد شود همه باید پاسخگو باشند، گفت: شهرهای دیگر این مشکلات را حل کردند و امیدواریم با برگزاری جلسه با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های متولی این مشکلات حل شوند.

وی ضمن تشکر از شهردار رشت و مجموعه اقداماتی که در یک ماهه اخیر در شهر انجام شده است خاطرنشان کرد: مدیران شهری تجربه گرانبهایی دارند و امیدواریم اتفاقات خوبی برای مردم و شهروندان بیافتد. از سوی دیگر حل تمام مشکلات از عهده شهرداری رشت خارج است و همه باید در این امر مهم سهیم باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =