۳۶۰ هزار عدد ماسک بهداشتی روزانه در استان گیلان تولید می‌شود

0 22

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: ۳۶۰ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۱۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده روزانه در واحدهای صنعتی استان گیلان تولید می‌شود.

عصر کاسپین/ فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره تداوم پشتیبانی و تلاش‌های صنعتگران و فعالان بخش تولید از نظام سلامت در پیشگیری از ویروس کرونا در استان گیلان اظهار داشت: جهت پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، ۳۶۰ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۱۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده روزانه در واحدهای صنعتی استان گیلان تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ازدیاد واحدهای صنعتی و تغییر خطوط تولیدی به اقلام بهداشتی، در حال حاضر ۱۸ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع ماسک ۳ لایه بهداشتی و لباس‌های بیمارستانی با ظرفیت بالا و تکنولوژی روز در حال فعالیت هستند و همچنین ۳ شرکت تولیدی در گیلان انواع مواد ضدعفونی‌کننده را تولید می‌کنند.

دلق‌پوش در این مورد همچنین تاکید کرد: ماسک‌های تولیدی و مواد ضدعفونی‌کننده علاوه بر اینکه نیازهای استان گیلان را تامین می‌کند، ۲۰ درصد از این محصولات به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و خوشبختانه با همت و همدلی مطلوب صنعتگران استان، اقلام بهداشتی به‌طور کافی در دسترس مردم قرار گرفته است.
وی علاوه بر اینکه همراهی و درک شرایط کسبه و بازاریان گیلان را جهت کاهش شیوع ویروس کرونا تحسین کرد، اظهار داشت: با وجود مشکلات در شرایط اقتصادی فعلی، تعطیلی بازار و کسب و کارها؛ همت و فرهنگ بالای صاحبان اصناف و بازاریان گیلانی باعث شده است که دستورالعمل‌ها در جهت سلامت بیشتر هموطنان عزیز به نحو مطلوبی رعایت شود.

کمبود و افزایش قیمت اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از دغدغه‌هایی بود که تا مدت‌ها پس از آغاز اپیدمی کرونا مردم را نگران کرده بود اما امروز با تلاش تولیدکنندگان کشور این دغدغه به کمترین میزان از حد خود رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 9 =