۵ شهر گیلان هنوز در محدودیت ترافیکی کرونایی قرار دارد

0 21

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: ۴ شهر قرمز گیلان و مرکز استان با توجه به جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر هنوز در طرح محدودیت ترافیکی کرونایی قرار دارد.

عصر کاسپین/ سرهنگ امیر طالبی اظهار داشت: ۴ شهر رودسر، رودبار، آستارا و تالش جزو محدوده‌های قرمز کرونایی هستند، در شهر رشت نیز با وجود نارنجی بودن وضعیت به‌دلیل دارا بودن جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر اعمال محدودیت‌ها مانند شهرهای قرمز انجام می‌پذیرد.

رئیس پلیس راهور استان گیلان افزود: اگر افرادی باشند که ترددهایشان ضروری باشد و این ضرورت توسط فرمانداری تشخیص داده شود فرمانداری با بررسی های انجام شده مجوز تردد آن فرد یا آن خودرو را صادر کرده و تصویری از آن مجوز را برای پلیس راهور ارسال می‌کند تا ما نیز از جریمه این خودروها صرف نظر کنیم.

طالبی عنوان داشت: مشکلی که اکنون در گیلان وجود دارد که کسرت و تعدد صدور برگه‌های تردد از سوی فرمانداری و یا سایر ادارات مختلف است در چند روز گذشته مشاهده شده که ادارات مختلف بدون در جریان قرار دادن فرمانداری مجوز تردد صادر می‌کنند.
رئیس پلیس راهور استان گیلان تصریح کرد: با توجه به بافت استان گیلان که بسیاری از مردم در تردد بین محل کار و محل زندگی خود بوده و مجبورند تا هر روز تردد بین شهری داشته باشند و این خود یکی از دلایل بالا رفتن آمار این مجوزها است.

وی افزود: در ساعات اول اجرای محدودیت‌های شبانه تردد بسیار زیادی داریم و از ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰ شاهد تردد زیاد شهروندان هستیم از آنجایی که ما این محدودیت‌ها را در راستای سلامت و ایمنی مردم اعمال می‌کنیم از اصناف و کسبه تقاضا داریم تا زودتر محل کار خود را ترک کنند تا شهروندان نیز ترغیب شده و زودتر به منازل خود برگردند.

طالبی گفت: با توجه به اینکه شب یلدا را در پیش داریم و نگرانی‌های بسیاری در زمینه برگزاری دورهمی‌های این شب وجود دارد طرحی ارائه‌شده که شب یلدا از ساعت ۶ بعد از ظهر محدودیت تردد داشته باشیم ولی این موضوع اکنون در دست بررسی بوده و جزئیات آن در روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان گیلان خاطرنشان کرد: جدا از بحث محدودیت‌های حاکمیتی انتظار داریم که مردم برای سلامتی خود به حقوق اجتماعی دیگران ارزش قائل شده و محدودیت‌هایی که در جهت سلامتی خودشان وضع شده را به درستی اجرا کنند تا شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + شش =