۶ راهدارخانه سیار در نقاط برف‌خیز استان گیلان مستقر شد

0 17

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ۶ راهدارخانه سیار در مناطق برف‌خیز و کانون بحران استان گیلان تعبیه شد.

عصر کاسپین/ فریبرز مرادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ شناسایی نقاط حادثه خیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت که در سال ۱۳۹۷ تعداد ۹۸ نقطه پرحادثه در استان گیلان شناسایی شد و اقداماتی نظیر ایجاد روشنایی، نصب تابلو، نصب علائم اخباری، اطلاعاتی و انتظامی جهت ایمن سازی این مناطق به اجرا درآمد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: با توجه به اعتبارات و اولویت‌ها ۱۱ نقطه در سال ۱۳۹۷ ایمن سازی شد و امسال نیز ۱۴ نقطه در دستورکار قرار گرفت که از این تعداد ۶ نقطه ایمن سازی شده، ۳ منطقه در حال ایمن سازی بوده و ۵ نقطه نیز تا پایان امسال ایمن سازی و ساماندهی می‌شود.

مرادی افزود: در کل استان هزار و ۹۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم و ۳ هزار و ۴۵ کیلومتر از این راه‌های روستایی فاقد آسفالت هستند در طرح ابرار که توسط وزارت راه و شهرسازی ارائه شده رسیدگی به راه‌های اولویت ‌دار روستایی در دستور کار قرار گرفت همچنین امسال ۱۷۸ کیلومتر در مرحله اول و ۱۶۱ کیلومتر در مرحله دوم این طرح ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۵۴ روستا در طرح ابرار قرار می‌گیرند و ایجاد روکش و بهسازی راه‌ها از اقدامات در نظر گرفته شده برای این مناطق است لذا حدود ۲۲ کیلومتر از این راه‌ها روکش و آسفالت شده و ۴۴ کیلومتر آن نیز در شرف اجرا است که انشاالله تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

مرادی با بیان اینکه در سال ۹۷ با وقوع چندین سیل پل‌های استان تخریب شد و اقدامات برای ساخت آن در دستور کار قرار گرفت گفت: سعی داریم تا پایان برنامه دولت این پل‌ها را به بهره‌برداری برسانیم همچنین در زمینه تعمیرات اساسی پل‌ها برنامه‌هایی چون مقاوم سازی پل‌های بزرگ، ایمنی و ایجاد دیوارهای حائل و ضامن در بزرگراه‌های ارتباطی و پاکسازی و رسوب‌زدایی پل‌ها در دستور کار روزانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه در حوزه لکه‌گیری ۲۵ هزار مترمربع لکه‌گیری شده و بیش از ۲۵ کیلومتر از راه‌های استان روکش شده‌اند افزود: یکی از اقداماتی که در دست اجرا داریم استفاده از روش‌های حفاظتی است زیرا این روش هم سریع‌تر به نتیجه ‌رسیده و هم موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مرادی عنوان داشت: در بحث راهدارخانه‌ها اکنون ۲۵ راهدارخانه ثابت در استان داشته و نیز ۶ راهدارخانه سیار در نظر گرفته‌ایم؛ ۳۵۱ دستگاه از انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در حوزه راهداری در نظر گرفته شده و ۵۴۵ نفر از همکاران ما در این طرح زمستانه حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در برف‌های آذر ماه که دو مرحله بودند حدود ۳ هزار و ۹۵۰ کیلومتر برف روبی در محورهای کوهستانی و شهرستان‌ها داشتیم همچنین ۱۳۰ نفر از همکاران راهدار در این ایام فعالیت داشته و نیز ۴۰۰ تن شن و نمک مصرف شد؛ با بکارگیری اکیپ‌های راهداری و انجام اقدامات به موقع سعی داریم تا راه‌های استان را باز نگه داریم.

وی با بیان اینکه اکنون طرح نوسازی ۵ هزار دستگاه در سطح کشور در دستور کار قرار دارد افزود: متوسط عمر ناوگان حمل و نقل استان گیلان ۲۲.۷ سال بوده که میزان کشوری آن ۱۹.۴ است، عمر متوسط برای ناوگان اتوبوسی در گیلان ۹.۹۷ سال و میزان کشوری ۱۱.۵۱، عمر متوسط مینی‌بوس در استان ۳۰ سال و در کشور ۲۴ سال و عمر متوسط سواری در استان گیلان و کشور به‌ترتیب ۱۰.۶۱ و ۱۰.۷۸ است.

مرادی گفت: متولی پایانه‌های بار، سازمان راهداری است و در شهرهای انزلی، رشت و آستارا دارای پایانه بار مناسبی هستیم همچنین یک پایانه بار توسط بخش خصوصی در لوشان ساخته شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده؛ متولی پایانه مسافربری شهرداری‌ها هستند و اکنون ۱۰ پایانه در سطح استان داریم که ۶ پایانه را شهرداری و ۴ پایانه را بخش خصوصی احداث کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 7 =