استاندار گیلان: پروژه کریدور ریلی شمال ـ جنوب تا خرداد‌ماه سال آینده تکمیل می‌شود

0 38

استاندار گیلان گفت: کریدور ریلی شمال- جنوب تا خرداد‌ماه سال آینده در گیلان تکمیل شده و به‌بهره‌‌برداری می‌رسد.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع ظهر امروز در مراسم افتتاح ۱۸ طرح توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی که ‌از طریق تصویری با رئیس جمهوری انجام شد اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی به‌سبب موقعیت جغرافیایی، دسترس به بازار مصرف کشور‌های همسایه شمالی و همچنین امکان صادرات تولیدات صنعتگران نقش مهمی در توسعه کشورمان و گیلان دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر با وجود فشار‌های ناشی از تحریم در صادرات کشورمان نقش ممتازی داشته است افزود: منطقه آزاد انزلی با رویکرد جدی در کاهش واردات، رونق تولید و افزایش صادرات به کشورهای همسایه شمالی و البته تامین نیازهای منطقه دارای جایگاهی با ارزش است.

زارع با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد جابه‌جایی کالا و ترانزیت تا سقف ۱۰ میلیون تن کالا در سال خواهیم بود و پیمانکاران وعده داده‌اند تا نسبت به شتاب‌بخشی به فعالیت‌ها و تکمیل طرح تا خرداد‌ماه سال آینده اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: اتصال راه‌آهن به بندر‌کاسپین در کنار اقدامات زیر‌ساختی منطقه آزاد از جمله اسکله رو- رو می‌توان حمل‌ونقل کالا را سرعت ببخشد و جایگاه ترانزیتی کشورمان را در منطقه افزایش دهد.

ظهر امروز ۱۸ طرح توسعه‌ای منطقه آزاد‌انزلی به‌ارزش سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال به‌دستور رئیس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری افتتاح شد؛ بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز زمینه اشتغال مستقیم ۴۶۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۲۵ نفر را فراهم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهارده =