اسقاطی شدن اتوبوس‌های انتقالی شهرداری رشت به قزوین؛ طبق قانون با متخلفان برخورد شود

0 25

تعیین تکلیف اسقاطی شدن اتوبوس‌های شهرداری رشت در قزوین و کمک مالی به تیم سپیدرود رشت از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر رشت بود.

عصر کاسپین/ موضوع انتقال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس مالکیتی شهرداری رشت به توفقگاه امام علی(ع) قزوین جهت بازسازی و بررسی وضعیت این اتوبوس‌ها و بررسی نحوه هزینه کمک‌های مالی شورا و شهرداری به تیم‌های ورزشی سپیدرود و داماش از جمله موضوعات مطرح شده در صد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت بود که ظهر امروز برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به موضوع ارزش معاملاتی سال ۹۰ اظهار داشت: با حضور کارشناسان و مدیران شهرداری رشت جلساتی در خصوص موضوع مذکور برگزار شد و قرار شد در بخشی از آن براساس مصوبه پیشین اقدام شود و برای سال ۱۴۰۰ افزایش بیست درصدی در برخی از بندها را داشته باشیم.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به موضوع انتقال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس مالکیتی شهرداری رشت به توفقگاه امام علی(ع) قزوین جهت بازسازی که سال‌ها پیش براساس تفاهم‌نامه انجام شده بود گفت: سوابق و مستندات این موضوع باید بررسی و تعیین تکلیف شود و اگر تخلفی انجام شده طبق قانون با متخلفان برخورد شود.
سیدامیرحسین علوی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه به موضوع اتوبوس‌های مالکیتی شهرداری رشت در قزوین اشاره کرد و خواستار شفاف‌سازی وضعیت اتوبوس‌ها شد و اظهار داشت: اعلام شده که ۳۵ دستگاه اتوبوس اسقاطی شده است در حالی‌که مشخص نیست در طول این مدت این اتوبوس‌ها در چه وضعیتی بودند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اتوبوس‌های انتقال یافته به قزوین را جزو بیت‌المال خواند و ابراز داشت: شهردار وقت و تمام کسانی که در این حوزه مسئولیت داشتند باید پاسخگو باشند و اگر تخلف و سستی در این قضیه صورت گرفته باید مشخص و برخورد شود.

بهراد ذاکری با اشاره به بحث کمک‌ مالی شورا و شهرداری به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش گفت: در این زمینه هم باید مشخص شود که کمک‌های مالی شورا و شهرداری در کجا هزینه شده و مالک باشگاه پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فاکتورها به شهرداری تحویل داده شده بنابراین نامه‌ای زده شود با این مضمون که شهرداری موظف است ظرف یک هفته نسبت به ارائه اسناد پرداختی‌های باشگاه در پنج سال گذشته اقدام کند و فاکتورها جمع‌بندی شود تا بدانیم کمک‌های مالی شورا و شهرداری به باشگاه در کجا هزینه شده است.

عضو کمیسیون بودجه برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی‌ شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: شورا و شهرداری همواره از کمک مالی به حوزه ورزش، دو تیم سپیدرود و داماش دریغ نکرده است اما انتظار می‌رود بخش اعظمی از این مبالغ به پرداخت معوقات بازیکنان اختصاص داده شود.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه مسئولان دو تیم مذکور‌ گزارشی از نحوه هزینه کمک‌های مالی شورا و شهرداری ارائه دهند گفت: این گزارشات باید به سمع و نظر مردم برسد که کمک‌های مالی مدیریت شهری و شورا به باشگاه‌های ورزشی صرف چه چیزهایی می‌شود؛
بنده فکر می‌کنم بخشی از این درآمد، هزینه‌های جاری آن‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: کمک‌های مالی به‌ مجموعه باشگاه ورزشی سپیدرود انجام شده و این ربطی به هیئت فوتبال ندارد بلکه مالک باشگاه باید پاسخگو باشد که کمک‌های مالی چگونه هزینه شده است.

اسماعیل حاجی‌پور افزود: نمی‌توان گفت که کمک‌های مالی حتماً به بازیکنان داده شود بلکه با توجه به اینکه باشگاه، سفرهای متعدد و هزینه‌های مختلفی دارد بنابراین مدیریت هزینه بر عهده خود باشگاه است و شهرداری باید گزارشی از نحوه هزینه کمک‌های مالی به باشگاه ارائه دهد.

موضوع انتقال ۱۰۲ دستگاه اتوبوس مالکیتی شهرداری رشت به توفقگاه امام علی(ع) قزوین جهت بازسازی که سال‌ها پیش براساس تفاهم‌نامه انجام گرفت از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر رشت بود.

تاکنون اجرای مفاد تفاهم‌نامه به‌علت عدم تامین بودجه از سوی دولت و عوامل پیرامونی کان لم یکن گردیده است لذا سازمان مدیریت حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری رشت در نظر دارد ۳۵ اتوبوس که توسط کارشناسان رسمی اعزامی به قزوین اسقاطی تشخیص داده شد را به سازمان دهیاری‌ها یا اتوبوسرانی متقاضی واگذار کند.

همچنین از محل کسب منابع حاصله از فروش اتوبوس‌ها نیز اقدام به تسویه حساب بابت بدهی دفتری به اتوبوسرانی قزوین و باقی مانده منابع حاصله از فروش صرف بازسازی سایر اتوبوس‌های متوقفی شود که در آن توفقگاه وضعیت مناسبی ندارند.

در انتهای این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر رشت با کمک مالی ۵۰۰ میلیون تومانی به تیم سپیدرود رشت موافقت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =