امضای تفاهم‌نامه شروع عملیات گرنت فناوری گیلان

0 59

در نشستی با حضور مدیر کل برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت عتف و وزیر علوم، تفاهم‌نامه سه‌جانبه شروع عملیات گرنت فناوری بین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان، پارک علم و فناوری گیلان به عنوان یکی از پارک های مجری و پارک فاوا امضا شد.

عصر کاسپین/ همچنین صندوق پژوهش و فناوری گیلان بطور همزمان با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه مشابه عاملیت گرنت فناوری استان قزوین را هم عهده دار گردید.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در آیین آغاز برنامه گرنت فناوری که به صورت مجازی و حضوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت خانه برگزار شد، “حمایت از پارک‌های علم و فناوری کشور را زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور” توصیف کرد.

وزیر علوم افزود: تولیدات ارزشمند داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان باعث پیشبرد روند توسعه اقتصادی در کشور شده و اکوسیستمی ایجاد کرده که خود یک زیست بوم فعال و ثمربخش در هر استان به شمار می‌رود و باعث برکات بسیار در سطح استان‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم هم بر حسب وظیفه و هم بر حسب ساختاری که دارد و به لحاظ ضرورت‌های موجود، سیاست خود را بر حمایت از مراکز علم و فناوری پایه‌ریزی کرده است و در این راستا برای بخش خصوصی نیز جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است.

دکتر غلامی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری باعث توسعه کشور در این دوران خاص می‌شود، لذا باید تلاش کنیم شتاب این فعالیت‌ها و برنامه‌ها کند نشود و در سیاست‌گذاری‌ها به ظرفیت‌های علم و فناوری کشور توجه خاص شود.

گرنت فناوری بودجه ای است که به منظور بسط و توسعه توان ملی در نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر دانایی، ارتقا ظرفیت توسعه فنّاوری در پارک‌های علم وفناوری و حمایت از صاحبان ایده‌های فنّاور در جهت تولید نمونه اولیه و بازارگرا در قالب تسهیلات اعطا می شود.

برنامه ملی گرنت فناوری حمایت‌های‌ مالی است که در زمینه توسعه فناوری و تجاری‌سازی توسط پارک علم وفناوری انجام می‌شود. که بر اساس چهار تفاهمنامه ای که با صندوق پژوهش و فناوری گیلان، پارک علم و فناوری گیلان، پارک علم و فناوری قزوین و پارک فاوا امضا شد، عاملیت مالی این طرح ملی در استان های گیلان و قزوین به صندوق پژوهش و فناوری گیلان سپرده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =