ضرورت ساماندهی مسافرکش‌های غیررسمی شهر رشت؛ خودروهای فرسوده بهسازی می‌شوند

0 35

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت ساماندهی مسافرکش‌های غیررسمی شهر رشت گفت: در راستای نشست اخیر با مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مد نظر قرار گرفت.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات حمل و نقل شهری و برون‌شهری شهرستان رشت یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در توسعه هر جامعه‌ای را مباحث مربوط به حمل و نقل جاده‌ای و خدمات درون‌شهری و جابه‌جایی مسافر خواند و اظهار داشت: تشویق مردم برای استفاده از خودروهای عمومی به‌جهت کاهش آلودگی و مشکلات ترافیک باید مورد توجه باشد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت تلاش برای توسعه حمل و نقل عمومی و قابل دسترس بودن آن‌ها در تمام نقاط شهری و روستایی خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی یقیناً در ارائه خدمات بهینه و به‌حداقل رساندن هزینه‌های خانوارها تاثیرگذار است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه قیمت خدمات و قیمت خودروها در کشورمان تناسب مناسبی ندارد ابراز داشت: امنیت مسافران نیز بسیار حائز اهمیت است و لذا خودرویی که به‌دلیل فرسودگی امکان خدمات‌رسانی ندارد و اگر ما حمایت نکنیم، عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد و در عین حال قیمت خودروها هم افزایش و توان بهسازی خودروهای قدیمی کاهش می‌یابد.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به نشست اخیر خود با مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خاطرنشان کرد: در این راستا عمر ناوگان خودرویی و ارزیابی تمام آیتم‌ها حائز اهمیت است از طرفی هم‌اکنون حدود ۶ هزار تاکسی داخل شهر فعالیت می‌کنند که آمار دقیق نشان می‌دهد که بعضی از آنها عمر ۱۰ تا ۱۶ ساله و تعدادی نیز بالای ۱۶ سال عمر دارند.

فتح‌اللهی فعالیت تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خودروهایی که اقدام به مسافرکشی می‌کنند نیاز به ساماندهی دارند از طرفی گیلان به‌دلیل اینکه در منطقه رطوبتی قرار دارد عمر خودروها نیز در این منطقه متفاوت است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت مدنظر قرار دادن افزایش سهمیه خودرویی برای حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری اظهار داشت: باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس در این حوزه استفاده کنیم و برای ساماندهی مسافرکش‌های غیررسمی نیز باید یک تصمیمات خوب و اساسی برای ساماندهی آنها اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه خودروهای فرسوده‌ای که قابلیت جابه‌جایی مسافر را ندارند برای اعطای وام و بهسازی اولویت‌بندی شوند افزود: در شناسایی این خودروها باید نهایت دقت را به‌کار گیریم و آن دسته از خودروها که فرسوده‌تر هستند در اولویت باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سه =