فرمانده انتظامی گیلان خبرداد؛ کسب رتبه نخست پیشگیری از وقوع سرقت در کشور توسط پلیس گیلان

0 57

سردار ملکی از کسب رتبه نخست پیشگیری از وقوع سرقت در کشور توسط پلیس گیلان با بیش از سه هزار طرح دقیق و هدفمند خبرداد.

عصر کاسپین/ سردار «عزیزالله ملکی» امروز(سه‌شنبه، ۲ دی) در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات پلیس در مقابله با جرائم، تلاش نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع سرقت را گامی مهم در ارتقاء احساس امنیت مردم اعلام کرد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کسب رتبه نخست پلیس استان در پیشگیری از وقوع سرقت در هشت ماهه ابتدایی سال جاری افزود: اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع سرقت، استفاده از ظرفیت نیروهای ستادی برای تقویت کلانتری و پاسگاه‌ها، بهره‌گیری از نیروهای جوان و با انگیزه، اجرای برنامه‌های نظارتی، استفاده از ظرفیت گشت رضویّون و بهره‌گیری از ظرفیت سایر نهادها و سازمان‌ها و همچنین مطالبه‌گری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی، از مهمترین اقدامات پلیس برای کسب این رتبه در کشور بوده است.

وی بیشترین فراوانی وقوع سرقت در استان را سرقت‌های خرد اعلام کرد و بیان داشت: بیش از سه هزار طرح دقیق و هدفمند به‌منظور پیشگیری از وقوع سرقت توسط پلیس طی هشت ماهه ابتدایی سال جاری در سطح استان به اجرا درآمده است.

ملکی با بیان اینکه آموزش شهروندان از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در کاهش سرقت است بیان کرد: آموزش از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، حضور کارشناسان آموزش همگانی پلیس در مدارس، مساجد، اصناف، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و پخش نماهنگ‌های آموزشی در معابر شهری و شبکه‌های اجتماعی از اقدامات پلیس برای آموزش شهروندان است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم‌های مدرن پیشگیری از سرقت یعنی سامانه مها، تصریح کرد: مها از سامانه‌های قابل اعتماد و مطمئن در پیشگیری از سرقت است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مرکز مها در استان گیلان و یا مراجعه به کلانتری محل سکونت، اطلاعات لازم را در خصوص بهره برداری از این سیستم پیشرفته کسب کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت نکات امنیتی توسط شهروندان تصریح کرد: استفاده از ابزارهای هشداری نظیر دزدگیر، آژیر خطر، تجهیز منازل و اماکن به دوربین، رعایت اصول حفاظت فیزیکی مثل استفاده از گاوصندوق، نرده کشی و عدم حمل و نگهداری وجوه نقد در اماکن ناامن از راه‌های مقابله و پیشگیری با سرقت هستند که شهروندان می‌توانند با رعایت این نکات مهم در حفظ مال خود و امنیت جامعه تلاش کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با سرقت، با حفظ خونسردی و آرامش، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری سارقان با خدمتگزاران خود در مجموعه نیروی انتظامی داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =