محدودیت تردد شبانه در شهرهای زرد استان گیلان از فردا اجرا می‌شود

0 46

استاندار گیلان گفت: محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از فردا شب در شهرستان‌های زرد استان گیلان علاوه بر شهرهای نارنجی به مرحله اجرا درمی‌آید.

عصر کاسپین/ ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: براساس اعلام ستاد ملی کرونا در هفته گذشته استان گیلان از وضعیت قرمز خارج شد و اکنون برخی شهرستان‌ها در وضعیت زرد و تعدادی دیگر در وضعیت نارنجی هستند که قرمز نشدن هیچ کدام از مناطق استان گیلان و قرار گرفتن تعداد زیادی از شهرستان‌ها در وضعیت زرد با رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم ممکن شد.

استاندار گیلان بیان کرد: با توجه به بیان صریح معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه گذشته ستاد استانی در رشت، پایین بودن نسبت فوت شدگان به بستری شدگان در استان گیلان در مقایسه با متوسط کشوری که یکی از شاخص‌های مهم بین‌المللی محسوب می‌شود گویای کیفیت مراقبت، تلاش کادر درمان و مدیریت کرونا در استان گیلان است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی این موفقیت و موضوع مهم در جهت اطمینان‌افزایی به مردم و البته بیان تلاش‌های ایثارگرانه کادر پزشکی، پرستاری و درمانی استان گیلان باید به صورت جدی در دستور کار صدا و سیما و کمیته رسانه و فضای مجازی باشد.
وی ضمن قدردانی از رعایت دستورالعمل‌ها برای پرهیز از دورهمی در شب یلدا توسط مردم افزود: جهت تداوم سیر نزولی کرونا در استان گیلان، رسانه‌ها باید ضمن تأکید بر رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم در مورد ضرورت توجه به توصیه‌ها و پروتکل‌ها به‌ویژه پرهیز از شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی در شب‌های طولانی زمستان تولید محتوا کنند و اهمیت آن را به مردم بیشتر نشان دهند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: خارج شدن استان گیلان از وضعیت قرمز کرونایی به‌ این معنا نیست که این شرایط پایدار و دائمی است بلکه عادی‌انگاری و کم‌توجهی به مقررات بهداشتی باعث به‌وجود آمدن دشواری‌ها و مشکلات گذشته می‌شود.

زارع گفت: با توجه به گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی در مورد شهرستان رضوانشهر که اکنون در شرایط ناپایداری است، شناسایی افزایش مبتلایان، حاصل اجرای موفق طرح پایش و غربالگری محله محور شهید قاسم سلیمانی است و همچنین فرماندار شهرستان باید با همکاری مردم و نهادهای مختلف و سازمان‌های مردم‌نهاد برای قرار گرفتن در وضعیت پایدار، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اعلام کرد: اعمال محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ در کنترل شیوع بیماری کرونا در ستاد ملی نتایج موثر داشت و در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد تا این محدودیت تردد برای شهرهای زرد نیز اعمال شود و از فردا شب در شهرستان‌های زرد استان گیلان علاوه بر شهرهای نارنجی این محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح به مرحله اجرا درمی‌آید.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، باید مانند دیگر مراسم آیینی و ملی که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مجازی برگزار شد این مناسبت نیز به دور از شکل‌گیری تجمعات انسانی و در بستر رسانه‌ای برگزار شود.

زارع اظهار داشت: با توجه به قدردانی از ستاد مدیریت بیماری کرونای استان گیلان و مراقبت‌های بیمارستانی و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در جلسه امروز ستاد ملی این موفقیت نتیجه تلاش‌های تمامی اعضا، کادر درمان، بسیجیان و نیروهای امدادی و همکاری مستمر مردم است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) به هموطنان و هم‌استانی‌های مسیحی افزود: این روز یادآور آموزه‌های آسمانی آن پیامبر یعنی توحید، معنویت و محبت است که امیدواریم در سال میلادی پیش‌رو سالی همراه با صلح و سلامتی برای پیروان آن حضرت و همچنین تمامی ادیان آسمانی باشد.

وی گفت: با توجه به روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در ۵ دی ماه، استفاده از فناوری‌های نوین، بسط و گسترش آموزش‌های عمومی و رعایت ایمنی در احداث بناهای ساختمانی و مقاوم‌سازی بناها جهت هدف‌گذاری به‌سمت کاهش خسارت‌های ناشی از وقوع این حوادث و همچنین تلفات انسانی لازم است.

در این جلسه همچنین رئیسان هر کدام از کمیته‌های ستاد استانی مدیریت کرونا در مورد اقدامات انجام شده به صحبت پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 13 =