مدیرعامل هلال احمر گیلان عنوان کرد تلاش امدادگران برای اطفای حریق در ۸ شهرستان گیلان

0 41

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: امدادگران هلال احمر طی دو روز گذشته اقدام به اطفای آتش در شهرستان های آستارا، رودبار، رودسر، سیاهکل، املش و ماسال، لاهیجان و لنگرود کردند.

عصر کاسپین/ سیاوش غلامی با اشاره به تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان در مهار آتش سوزی عرصه های جنگلی استان گیلان طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه، اظهار کرد: امدادگران هلال احمر در کنار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانان و سپاه و بسیج، اقدام به اطفای آتش در شهرستان های آستارا، رودبار، رودسر، سیاهکل، املش و ماسال، لاهیجان و لنگرود کردند.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه مرزی شهرستان آستارا در کشور جمهوری آذربایجان، افزود: یک تیم شش نفره با پشتیبانی یک تیم سه نفره هلال احمر در منطقه مرزی بهارستان حضور یافتند و عملیات اطفا را انجام دادند. همچنین یک تیم هشت نفره هلال احمر جهت اطفای آتش سوزی در منطقه حیران(هتل پارلا) اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، با بیان اینکه در باغات زیتون و مراتع کوهستانی لوشان نیز آتش سوزی داشتیم، تصریح کرد: چهار دستگاه خودروی آتش نشانی از شهرداری منجیل، پادگان نیروی دریای منجیل، شهرداری لوشان و شرکت سیمان خزر لوشان با پشتیبانی پایگاه امداد و نجات شهید ملکی رودبار در منطقه حضور یافت و شب گذشته آتش سوزی را مهار کردند.

غلامی، با اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل های منطقه رزگردن اشکورات شهرستان رودسر، اضافه کرد: سه تیم از شعب رودسر و املش شامل ۱۵ نفر از امدادگران و کارکنان جمعیت با سه دستگاه خودرو جهت پشتیبانی از فعالیت نیروهای جنگلبانی، منابع طبیعی و بسیج در منطقه حضور یافتند و اطفای حریق را انجام دادند.

وی از وقوع آتش سوزی در چهار منطقه کوهستانی اشکراب، گلستان سرا، کاشکی و جانشرود از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل خبر داد و خاطرنشان کرد: با حضور و پشتیبانی ۱۰ نفر از امدادگران با دو دستگاه خودرو در منطقه این حریق ها نیز مهار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، با اشاره به آتش سوزی منطقه جنگلی روستای تابستان نشین املش، یادآور شد: اطفای این حریق توسط یک تیم ۱۵ نفره با همکاری گروه های مردمی و دو دستگاه خودرو صورت گرفت. همچنین شاهد اعزام ۱۰ موتورسوار آفرود جهت حمل گالن های آب و انتقال نیروها بودیم.

غلامی، با بیان اینکه در مناطق کوهستانی آریدول شهرستان ماسال نیز آتش سوزی داشتیم، گفت: مهار این آتش سوزی با اعزام یک تیم سه نفره پشتیبانی و یک دستگاه خودرو جهت همکاری با نیروهای منابع طبیعی صورت گرفته است.

وی از اطفای حریق روستای مازی کله بخش مرکزی لاهیجان با اعزام ۱۰ نفر از امدادگران خبر داد و عنوان کرد: در مراتع مناطق کوهستانی دیوشل به طرف عطاکوه، لیسه رود و لشه شهرستان لنگرود نیز حریق داشتیم که عملیات اطفا با اعزام سه تیم امدادی جهت پشتیبانی انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =