مشکلات تالاب انزلی با عدم همکاری دستگاه‌ها همچنان پابرجاست

0 42

نماینده بندر‌انزلی در مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات تالاب بندرانزلی عدم همکاری دستگاه‌ها است و با ادامه این وضع، مشکل تالاب برطرف نمی‌شود.
عصر کاسپین/ احمد دنیا‌‌مالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تالاب بین‌المللی بندر‌انزلی به‌عنوان یکی‌از جاذبه‌های گردشگری ایران چند سالی است که از لحاظ زیست محیطی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

نماینده مردم شهرستان بندر‌انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ‌تالاب ‌انزلی ‌دستگاه‌های زیادی رو کار هستند اما به‌دلیل عدم همراهی هیچ یک از این دستگاه‌ها مشکل تالاب انزلی همچنان ادامه دارد و رفع نمی‌شود.

دنیا‌مالی به کاهش شدید عمق تالاب انزلی در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح نجات ملی تالاب انزلی یکی‌از پیشنهاد‌های مجلس به دولت بود که با اختصاص ۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان برای احیای این تالاب در نظر گرفته شده است ولی تا زمانی که مشکلات بالادست حل نشود هیچ کاری در این زمینه انجام نخواهد شد.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین مشکلات تالاب انزلی را عدم مداخله برخی از دستگاه‌ها دانست و عنوان کرد: باید مسئولیت اجتماعی و میزان مداخلات دستگاه‌ها در احیا تالاب انزلی مشخص شود.

وی بیان کرد: طبق قانون وظیفه لایروبی تالاب بندر انزلی بر عهده بنادر و دریانوردی بوده ولی این سازمان هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است که باید در این خصوص برنامه‌هایی برای رسیدگی به این موضوع ارائه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر تصفیه آب‌های تالاب استان توسط آب‌ و فاضلاب بیان کرد: اگر شرکت آب و فاضلاب این تکالیف را به خوبی ایفا نکند آب باکیفیت نخواهیم داشت و از شرکت آب و فاضلاب استان درخواست دارم که به این امر توجه ویژه‌ای کند.

وی گفت: احیا تالاب بندرانزلی با اعتبار ۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان ممکن نیست؛ وقتی دهلیز ایجاد و شدت بارندگی ۱۱ رودخانه وارد تالاب شده و آب بالا می‌آید و به جلگه و اراضی کشاورزی ورود می‌کند و با این اقدام در سال زراعی با پمباژ کردن همان آب، سم و کود به تالاب سرزیر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 15 =